guardianship

Polish translation: wspólne sprawowanie opieki/wspólna opieka nad dzieckiem pozostającym na utrzymaniu (rodziców)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: guardianship
Polish translation:wspólne sprawowanie opieki/wspólna opieka nad dzieckiem pozostającym na utrzymaniu (rodziców)
Entered by: Małgorzata Buawa

19:03 Jun 15, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: guardianship
Orzeczenie o separacji z Irlandii. Sąd powierza:
1. Sole custody of the dependent children to the Applicant.
2. Joint guardianship of the dependent children.
Jeśli punkt 1 przełumaczymy, że Sąd powierza sprawowanie władzy rodzicielskiej ....
to co zrobić z guardianship?
Małgorzata Buawa
Poland
wspólne sprawowanie opieki/wspólna opieka nad dzieckiem pozostającym na utrzymaniu (rodziców)
Explanation:
Guardianship to opieka
Selected response from:

Marta Dunko-Kaluzynska
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję ślicznie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5wspólne sprawowanie opieki/wspólna opieka nad dzieckiem pozostającym na utrzymaniu (rodziców)
Marta Dunko-Kaluzynska
1piecza, wychowywanie / kierowanie dzieckiem
geopiet


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
piecza, wychowywanie / kierowanie dzieckiem


Explanation:
Guardianship of children

Guardianship in Irish law is recognised as the duties and rights of the parent to make decisions in relation to the child’s upbringing, specifically in relation to education, religion and general global care/rearing, and decisions which must be made during the child’s lifetime relating to general lifestyle and development. It includes a duty to maintain and properly care for the child. - http://familylawirelandhq.com/access-custody-and-guardianshi...

--------

4.4. Piecza nad dzieckiem
4.4.1. Istotny składnik władzy rodzicielskiej lub opiekuńczej

Piecza nad osobą i majątkiem dziecka (Obhut, custody) jest istotnym elementem władzy rodzicielskiej. W istocie długotrwały brak sprawowania pieczy nad osobą dziecka uniemożliwia wykonywanie obowiązków z niej wynikających, tj. wychowania dziecka i kierowania nim. K. Jagielski rozumie przez to pojęcie trwałą troskę o osobę dziecka, tj. zapewnienie właściwych dziecku warunków egzystencji, ochronę przed niebezpieczeństwami oraz zapewnienie mu rozwoju. Podobnie H. Dolecki zauważa, że władza rodzicielska jest w swej istocie pieczą rodziców na dziećmi, a jej należyte sprawowanie jest podstawowym obowiązkiem wobec potomstwa. Niekiedy przy definiowaniu władzy rodzicielskiej prócz pieczy osobno wymienia się wychowanie dziecka, rozumiane jako oddziaływanie na psychikę, oraz akcentuje się troskę o fizyczny i duchowy rozwój dziecka. Przez – również wchodzące w zakres władzy rodzicielskiej – kierowanie dzieckiem rozumie się określenie jego stałego pobytu, regulowanie trybu życia (nauki, zabawy, posiłków) oraz nadzorowanie (też ograniczanie wpływu osób trzecich) i wytyczanie kierunku wychowania i wykształcenia. Wydaje się jednak, że szeroko rozumiana piecza mogłaby i te aspekty obejmować.

https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/2398/Władz... - page 60

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 567

1 day 57 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
wspólne sprawowanie opieki/wspólna opieka nad dzieckiem pozostającym na utrzymaniu (rodziców)


Explanation:
Guardianship to opieka

Marta Dunko-Kaluzynska
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję ślicznie.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search