cumulative multi-stage tax system

Polish translation: kumulatywny wielofazowy system podatkowy

14:34 Jun 17, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / taxes
English term or phrase: cumulative multi-stage tax system
Under a cumulative multi-stage tax system, a rate applicable to a single stage of marketing may constitute an average rate
Barbara S21
Poland
Polish translation:kumulatywny wielofazowy system podatkowy
Explanation:
Słownik rachunkowości, audytu i podatków (3 wydanie)
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kumulatywny wielofazowy system podatkowy
Roman Kozierkiewicz
3kaskadowy wieloetapowy system kumulacyjny
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kaskadowy wieloetapowy system kumulacyjny


Explanation:
4 systemy podatkowe związane z obrotem towarami (podatki od konsumpcji)
1. Kaskadowy, wieloetapowy system kumulacyjny (cumulative multi-stage cascade
system)
• w Niemczech Zachodnich, Luxemburgu i Holandii,
• nakładany od wartości brutto danego dobra w każdej fazie jego produkcji, bez
możliwości odliczenia podatku zapłaconego wcześniej.
2. Podatek od wartości dodanej (value added tax),
• we Francji od 1954 r.,
• polega ł na poborze podatku na każdej z faz produkcji w wysokości
odpowiadającej wartości sprzedaży, pomniejszonej o podatek zap
łacony na wcześniejszych etapach produkcji.
http://coin.wne.uw.edu.pl/sledziewska/wyklady/wp/podatki.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2018-06-17 15:23:52 GMT)
--------------------------------------------------

CCCCCCC
Samo wyrażenie cumulative multi-stage tax system można przetłumaczyć jako
wieloetapowy podatkowy system kumulacyjny

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1356

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kumulatywny wielofazowy system podatkowy


Explanation:
Słownik rachunkowości, audytu i podatków (3 wydanie)

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 516
Grading comment
Dziękuję bardzo!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search