protected disclosure

Polish translation: chronione ujawnienie informacji

10:10 Apr 24, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: protected disclosure
The Protected Disclosures Act 2000 (PDA), sometimes known as "the whistle-blowers Act" came into force on 1 January 2001. This Act allows employees to disclose information about serious wrongdoing, in or by, their organisation. The PDA protects peoples' identity where possible and may penalise an employer who takes action against them for making a protected disclosure.
lim0nka
United Kingdom
Polish translation:chronione ujawnienie informacji
Explanation:
Moja propozycja. Tak ja to rozumiem.
Selected response from:

anula
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim. Też krążyłam wokół tego 'chronionego ujawnienia' i chyba to w tym przypadku będzie najlepsze.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2chronione ujawnienie informacji
anula
5ustawa o ochronie informatorów
Marek Urban
4 +1ujawnienie chronione przez prawo
Andrzej Mierzejewski
4ustawa o ochronie donosicieli
ArturSz
4prawo o ochronie ujawnionych informacji
darotob
3dopuszczalne ujawnienie
Wojciech Wołoszyk
3Ustwa o ochronie delatorstwa / delatorów
bartek
3ustawa o ochronie swiadkow
GingerR


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
chronione ujawnienie informacji


Explanation:
Moja propozycja. Tak ja to rozumiem.

anula
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję wszystkim. Też krążyłam wokół tego 'chronionego ujawnienia' i chyba to w tym przypadku będzie najlepsze.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lukeg_1: nawet bez "informacji" jest ok
3 hrs

agree  DocT
9 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
prawo o ochronie ujawnionych informacji


Explanation:
moznaby tez (tak wynika z sensu "ujawniajacych" ale sensu stricto chyba nie mozna tak przetlumaczyc...

darotob
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 133

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ustawa o ochronie donosicieli


Explanation:
oczywiście żart, ale trafia w samo sedno

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 42 mins (2004-04-24 12:52:58 GMT)
--------------------------------------------------

no tak ale jak widać w stanach lubią
an informant who exposes wrongdoing within an organization in the hope of stopping it (Example: \"The law gives little protection to whistleblowers who feel the public has a right to know what is going on\")


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 46 mins (2004-04-24 12:57:04 GMT)
--------------------------------------------------

a swoją droga pamiętam świetny film z Russelem Crowem i Allem Pacino w rolach głównych \"Insider\" wtedy nie było jeszcze takiej ochrony i naprawdę były bardzo duże problemy z ujawnieniem tego typu informacji nawet przed sądem

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs 47 mins (2004-04-24 13:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

!!!!!!!!!!!!!

chronione doniesienie

!!!!!!!!!!!!!

ArturSz
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Ustwa o ochronie delatorstwa / delatorów


Explanation:
pewnie nie zaakceptujesz, ale na ten ponury dzień ..... :-)

We WIEM:
Delator, człowiek trudniący się donosicielstwem.
W okresie cesarstwa rzymskiego czynił to zawodowo. Donosił o przestępstwach, za które trzeba było uiścić karę pieniężną (z której część dostawał jako zapłatę).

było, tam nie było procesu. Oskarżyciel zwał się delatorem, co
dosłownie oznacza donosiciela. Musiał więc oskarżyciel mieć ...
www.biblio.ojczyzna.pl/ HTML/KONECZNY-Dzieje_Administracji-4.htm

ale i w dzisiejszym języku:
Prokuratura ma obowiazek rozpatrzyc kazde takie zgloszenie, takze od obywatela innego panstwa. Ale ma tez obowiazek pociagniecia do odpowiedzialnosci pochopnego delatora. Ergo: prawo o stowarzyszeniach jest wygodne dla stowarzyszen. I takie mialo byc.
http://www.pzw.pl/forum/archive/glowne/msg83/21693.shtml

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1993

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ujawnienie chronione przez prawo


Explanation:
propozycja

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 7 mins (2004-04-24 14:18:29 GMT)
--------------------------------------------------

albo: ujawnienie chronione prawem;
prawnie chronione ujawnienie.
Proponuję dobrać do szyku zdania.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  darotob: Jesli Ci chodzi o to co na koncu zdania to sie zgadzam z propozycja Andrzeja
19 mins

neutral  lukeg_1: wiadomo, ze przez prawo; przez CEO chronieni sa ci co nie ujawniaja
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ustawa o ochronie swiadkow


Explanation:
to chyba nie do konca pasuje do Twojego kontekstu, ale mimo pracy weekendowej mam swietny humor, stad taka propozycja :-)
powodzenia

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 22 mins (2004-04-24 15:32:51 GMT)
--------------------------------------------------

ujawnienie danych objete ochrona (prawna)
moze tak?

GingerR
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ustawa o ochronie informatorów


Explanation:
sabotażu (opcjonalnie) Szczególnie, ze nazwano ją też "ustawą gwizdka"

Marek Urban
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 14
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dopuszczalne ujawnienie


Explanation:
a może tak...

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 313




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search