identification parade

Polish translation: okazanie (osoby) w celach rozpoznawczych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:identification parade
Polish translation:okazanie (osoby) w celach rozpoznawczych
Entered by: Monika Sojka

13:59 Jun 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: identification parade
na policji; na razie mam 'konfrontacji celem identyfikacji' ale zgrzyta mi to bardzo. Czy ma ktos lepszy pomysl?
Monika Sojka
United Kingdom
okazanie (osoby)
Explanation:
"Okazanie osoby w celach rozpoznawczych odbywa się w miejscu i w sposób wskazany przez organ postępowania."
Rozporządzenie Min. Spr.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1021.htm
"Okazanie sekwencyjne to: okazanie tylko podejrzanego,; okazanie podejrzanego w grupie sześciu osób,; okazanie podejrzanego w grupie"
http://www.ies.krakow.pl/turniej/test_2000_rok.doc
"Psychologiczna problematyka rozpoznawania osób ("okazanie osoby")."
http://hal.psych.uw.edu.pl/katalog2002/specjalizacyjne/30406...
http://www.medicon.pl/prawy.php?szczegolowy_opis=&nr_ksiazki...
Okazanie powinno być przeprowadzone tak, aby wyłączyć sugestię.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0555.htm
Selected response from:

Jaroslaw Michalak
Poland
Grading comment
bardzo serdecznie dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5okazanie (osoby)
Jaroslaw Michalak
3konfrontacja
dragomirov


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
okazanie (osoby)


Explanation:
"Okazanie osoby w celach rozpoznawczych odbywa się w miejscu i w sposób wskazany przez organ postępowania."
Rozporządzenie Min. Spr.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1021.htm
"Okazanie sekwencyjne to: okazanie tylko podejrzanego,; okazanie podejrzanego w grupie sześciu osób,; okazanie podejrzanego w grupie"
http://www.ies.krakow.pl/turniej/test_2000_rok.doc
"Psychologiczna problematyka rozpoznawania osób ("okazanie osoby")."
http://hal.psych.uw.edu.pl/katalog2002/specjalizacyjne/30406...
http://www.medicon.pl/prawy.php?szczegolowy_opis=&nr_ksiazki...
Okazanie powinno być przeprowadzone tak, aby wyłączyć sugestię.
http://www.abc.com.pl/serwis/du/1997/0555.htm

Jaroslaw Michalak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 52
Grading comment
bardzo serdecznie dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Romuald Pawlikowski
2 mins

agree  Szymon Cegielka
10 mins

agree  bartek
34 mins

agree  pidzej
47 mins

agree  Wioleta Kwiatkowska
2533 days

8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konfrontacja


Explanation:
Tak bym to zostawił, częste tłumaczenie w filmach amerykańskich

dragomirov
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jaroslaw Michalak: konfrontacja następuje wtedy, gdy obie osoby widzą się lub mają ze sobą kontakt
2 mins
  -> Ciekawe czy Pan konfrontuje się ze swoimi znajomymi??? Ciekawie brzmi...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search