notarial capacity

Polish translation: występować jako notariusz

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:notarial capacity
Polish translation:występować jako notariusz
Entered by: Marek Daroszewski (MrMarDar)

15:09 Oct 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: notarial capacity
The Notary asked the appearer whether he or any other member of his firm had acted in the matter which is the subject of this instrument, except in a notarial capacity.
Django
Poland
występować jako notariusz
Explanation:
za słownikiem Ożgi:
- in an advisory capacity - jako doradca, w charakterze doradcy
- in a capacity - występując jako
- in an official capacity - urzędowo, w charakterze urzędowym, oficjalnie
- in a private capacity - w charakterze nieoficjalnym, prywatnie
- in an unofficial capacity - nieurzędowo


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 18 mins (2004-10-06 16:28:29 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiscie, ze ma sens - Notariusz pyta sie stawajacej osoby, czy osoba lub ktos z jej firmy wystepowal przy czynnosci w innym charakerze niz notariusz (czyli np. wlasciciel domu, wspolnik firmy, udzialowiec, etc.). Chyba, ze jest szerszy kontekst, ale niestety nie posiadam wiedzy obiawionej, a krysztalowa kula gdzies sie zapodziala, wiec nie wiem nic wiecej poza tym wyrwanym urywkiem z kontekstu....
:)
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
moim zdaniem to nie ma sensu ale to jest tlumaczenie na angielski z niemieckiego wiec wszystko sie moglo zdarzyc
odrzucam odrzucenie i przyznaje jednak punkty bo zasadniczo trudno odmowic MrMarDar racji.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2występować jako notariusz
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3uprawnienia notariusza
Maciej Spiewak


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
in a notarial capacity
występować jako notariusz


Explanation:
za słownikiem Ożgi:
- in an advisory capacity - jako doradca, w charakterze doradcy
- in a capacity - występując jako
- in an official capacity - urzędowo, w charakterze urzędowym, oficjalnie
- in a private capacity - w charakterze nieoficjalnym, prywatnie
- in an unofficial capacity - nieurzędowo


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 18 mins (2004-10-06 16:28:29 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiscie, ze ma sens - Notariusz pyta sie stawajacej osoby, czy osoba lub ktos z jej firmy wystepowal przy czynnosci w innym charakerze niz notariusz (czyli np. wlasciciel domu, wspolnik firmy, udzialowiec, etc.). Chyba, ze jest szerszy kontekst, ale niestety nie posiadam wiedzy obiawionej, a krysztalowa kula gdzies sie zapodziala, wiec nie wiem nic wiecej poza tym wyrwanym urywkiem z kontekstu....
:)

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489
Grading comment
moim zdaniem to nie ma sensu ale to jest tlumaczenie na angielski z niemieckiego wiec wszystko sie moglo zdarzyc
odrzucam odrzucenie i przyznaje jednak punkty bo zasadniczo trudno odmowic MrMarDar racji.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Monika Truszkowska-Pruchniewicz
16 mins
  -> dzieki!

agree  Malina9
2 hrs
  -> dzieki

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uprawnienia notariusza


Explanation:
zakres uprawnień notariusza... Hej!
ms

Maciej Spiewak
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 45




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search