reasonable excuse

Polish translation: uzasadniony powód

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:reasonable excuse
Polish translation:uzasadniony powód
Entered by: magdat

11:07 Apr 11, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law (general)
English term or phrase: reasonable excuse
to w takim razie zapytam o druga czesc tego paragrafu person is guilty of this offence if without lawful authority or reasonable excuse- chodzi o posiadanie broni i wykroczenia z tego tylulu
magdat
uzasadniony powód
Explanation:
albo "istona przyczyna" - jako¶ bardziej duchu polskiego żargonu policyjno-prawnego

a zachodzi uzasadniony powód do przypuszczenia, że daj±cy zlecenie zgodziłby
się na zmianę, gdyby wiedział o istniej±cym stanie rzeczy (art.741 kc). ...
www.adwokat.com/artykuly/umowa_zlecenie.shtml
Selected response from:

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Grading comment
o to mi raczej chodzilo, dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uzasadniony powód
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3uzasadnione usprawiedliwienie
ZenonStyczyrz


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uzasadnione usprawiedliwienie


Explanation:
IMHO

ZenonStyczyrz
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 112

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uzasadniony powód


Explanation:
albo "istona przyczyna" - jako¶ bardziej duchu polskiego żargonu policyjno-prawnego

a zachodzi uzasadniony powód do przypuszczenia, że daj±cy zlecenie zgodziłby
się na zmianę, gdyby wiedział o istniej±cym stanie rzeczy (art.741 kc). ...
www.adwokat.com/artykuly/umowa_zlecenie.shtml

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 489
Grading comment
o to mi raczej chodzilo, dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rafal Korycinski: w tym kontek¶cie raczej powód niż usprawiedliwienie
16 mins
  -> dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search