notorious

Polish translation: powszechnie znany ( głośny)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:notorious
Polish translation:powszechnie znany ( głośny)
Entered by: petrolhead

12:19 Apr 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Law: Patents, Trademarks, Copyright
English term or phrase: notorious
w odniesieniu do znanej spolki, znaku towarowego
Django
Poland
powszechnie znany ( głośny)
Explanation:
czasem niestety z nie najlepszej strony
Selected response from:

petrolhead
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4powszechnie znany ( głośny)
petrolhead
4 +2cieszący się złą sławą / opinią
ZenonStyczyrz
4 +1niesławny
pidzej
4notoryczny
legato
3 +1sławetny
Jakub Szacki
4powszechnie znany ze złej jakości/itp.
Michal Berski
4osławiony
leff


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
powszechnie znany ( głośny)


Explanation:
czasem niestety z nie najlepszej strony

petrolhead
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 19

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  *eva*: chociażby: Nike is still a very notorious brand with great visibility, but is it as inspirational as it used to be? http://www.allworth.com/Articles/ten_commends.htm
0 min

agree  ZenonStyczyrz: pod warunkiem pozytywnego kontekstu
2 mins

agree  lafresita
4 mins

agree  Kinia
8 hrs

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
powszechnie znany ze złej jakości/itp.


Explanation:
o powszechnej złej reputacji

itp.

Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cieszący się złą sławą / opinią


Explanation:
tylko jeśli kontekst zdania jest negatywny

ZenonStyczyrz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 13

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Dabrowska: tak, choc w kotekscie moze to byc trudne do uzycia (notorious of...)
8 mins

agree  dogandbone: zdecydowanie trzeba wspomnieć o złej sławie
20 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
sławetny


Explanation:
bez konteksty to trudne, ale chyba jakis ładunek negatywny to to ma

Jakub Szacki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: 'sławetny' ma wydźwięk raczej ironiczny
13 mins

agree  pidzej: a mię się podoba
2 hrs

34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osławiony


Explanation:
osławiony
«mający głośną, ale często nie najlepszą reputację, mający złą sławę; okrzyczany»
[SJP]

leff
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
niesławny


Explanation:
lubo okryty niesławą.

pidzej
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Odiss
4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
notoryczny


Explanation:
Tylko zeby znalezc sie w dobrym towarzystwie, bo propozycje poprzednio podane sa swietne. Ale jezeli kontekst jest pozytywny to "bardzo znany" czy powszechnie znany.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs 46 mins (2005-04-24 18:06:10 GMT)
--------------------------------------------------

\"powszechnie znany\", jak proponuje petrolhead

legato
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search