accountability

Polish translation: przejrzystość finansowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accountability
Polish translation:przejrzystość finansowa
Entered by: chris1000

08:55 Dec 9, 2003
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: accountability
.
chris1000
Poland
rozliczalno¶ć
Explanation:
w kontek¶cie systemów bezpieczeństwa informacyjnego
definicja jest tutaj:
http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=2505

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 21:15:06 (GMT)
--------------------------------------------------

z PN-I-02000:2002

rozliczalno¶ć
wła¶ciwo¶ć, która zapewnia, że okre¶lone działania dowolnego podmiotu (3.9.074) mog± być jednoznacznie przypisane temu podmiotowi [PN-ISO/IEC 2382-8:2001]
accountability

Selected response from:

makary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2odpowiedzialność
jamajka
5rozliczalno¶ć
makary
5odpowiedzialność
Maciej Zimecki


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
odpowiedzialność


Explanation:
.

jamajka
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 106
Grading comment
mi pasuej w kont. - przjrzystosc finansowa

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Soltysinska: najczęściej spotykane :) ale jeszcze może być: sprawozdawczość albo ewidencja itp. Chris, kontekst niezbędny!!!
12 mins
  -> :)

agree  joannap
3 hrs
  -> :)
The asker has declined this answer
Comment: mi pasuej w kont. - przjrzystosc finansowa

5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
odpowiedzialność


Explanation:
1. odpowiedzialność(w sensie możliwości pociągnięcia do odpowiedzialności a nie jako cecha charakteru)
2. wytłumaczalność (np. zjawiska)
Zobacz co Ci pasuje do kontekstu, podejrzewam że znaczenie (1) - jest powszechniej znane i stosowane.
Por.

ac·count·a·ble

1. Liable to being called to account; answerable. See Synonyms at responsible.
2.That can be explained: an accountable phenomenon.


    Reference: http://www.yourdictionary.com/ahd/a/a0044200.html
Maciej Zimecki
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 196

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rozliczalno¶ć


Explanation:
w kontek¶cie systemów bezpieczeństwa informacyjnego
definicja jest tutaj:
http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=2505

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-09 21:15:06 (GMT)
--------------------------------------------------

z PN-I-02000:2002

rozliczalno¶ć
wła¶ciwo¶ć, która zapewnia, że okre¶lone działania dowolnego podmiotu (3.9.074) mog± być jednoznacznie przypisane temu podmiotowi [PN-ISO/IEC 2382-8:2001]
accountability




    Reference: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=2505
makary
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 225




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search