U.S. Letters Patents

Polish translation: dokument patentowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:U.S. Letters Patents
Polish translation:dokument patentowy
Entered by: Barbara Piela

18:44 Jan 10, 2004
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents
English term or phrase: U.S. Letters Patents
XXX PATENT APPLICATIONS, DOMESTIC & FOREIGN

Covered by one or more of the following U.S. Letters Patents:
5,692,511 6,130,958 6,339,216
Barbara Piela
dokument patentowy
Explanation:
Jedno ze znaczeń podanych w linku pierwszej odpowiedzi podaje chyba najbardziej odpowiednie znaczenie:

open or available for inspection (esp. in the phrases letters patent, patent writ)

Jest to więc wydany przez właściwy urząd patentowy (niekoniecznie USA), publicznie dostępny dokument, w którym znajduje się strona tytułowa ze wszystkimi danymi bibliograficznymi plus najczęściej choć nie zawsze skrót opisu i ewentualnie rysunek, a następnie, w różnej kolejności zależnie od kraju który ten dokument wydaje, rysunki (o ile są), zastrzeżenia patentowe i pełny opis wynalazku zawierający najczęściej stan techniki, opis istoty wynalazku i przykłady wykonania wynalazku.

Określenie Letters Patent nie jest za często używane, bo "patent" w zasadzie wystarcza. To samo dotyczy polskiego odpowiednika.
Selected response from:

AleksanderS
Grading comment
W koncu jednak napisalam "dokument"...
Dziekuje wszystkim!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5dokument patentowy
AleksanderS
3 +1opis patentowy
Agnieszka Hayward
4patent US
bartek


Discussion entries: 4





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
u.s. letters patents
patent US


Explanation:
list patentowy

open or available for inspection (esp. in the phrases letters patent, patent writ)

w naszym prawie taka konstrukcja nie istnieje

Firma WOMBAT s.r.o. otrzymała od Instytutu certyfikat Nr 1125/V/AQ dotyczący technologii KAWO, polecając go do renowacji rurociągów.

Technologia KAWO jest chroniona listem patentowym Nr 279328, wystawionym "Úřadem průmyslového vlastnictví České republiky".




    Reference: http://www.wordreference.com/english/definition.asp?en=paten...
    Reference: http://www.wombat.cz/polish/bmk.html
bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in pair: 24743

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
dokument patentowy


Explanation:
Jedno ze znaczeń podanych w linku pierwszej odpowiedzi podaje chyba najbardziej odpowiednie znaczenie:

open or available for inspection (esp. in the phrases letters patent, patent writ)

Jest to więc wydany przez właściwy urząd patentowy (niekoniecznie USA), publicznie dostępny dokument, w którym znajduje się strona tytułowa ze wszystkimi danymi bibliograficznymi plus najczęściej choć nie zawsze skrót opisu i ewentualnie rysunek, a następnie, w różnej kolejności zależnie od kraju który ten dokument wydaje, rysunki (o ile są), zastrzeżenia patentowe i pełny opis wynalazku zawierający najczęściej stan techniki, opis istoty wynalazku i przykłady wykonania wynalazku.

Określenie Letters Patent nie jest za często używane, bo "patent" w zasadzie wystarcza. To samo dotyczy polskiego odpowiednika.

AleksanderS
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 78
Grading comment
W koncu jednak napisalam "dokument"...
Dziekuje wszystkim!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
opis patentowy


Explanation:
"Dokumenty polskie". Wybór dla tłumaczy sądowych, TEPIS, 1996

Tak sie nazywa polski dokument
HTH

Agnieszka Hayward
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in pair: 680

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lim0nka
14 mins
  -> dzięki




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search