tax rewrite

Polish translation: reforma systemu podatkowego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tax rewrite
Polish translation:reforma systemu podatkowego
Entered by: Piotr Łazorko

09:52 Dec 14, 2017
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs / podatki
English term or phrase: tax rewrite
US Senate passes tax rewrite, in major win for Trump.

http://www.hurriyetdailynews.com/us-senate-passes-tax-rewrit...
Piotr Łazorko
Poland
reforma systemu podatkowego
Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2017-12-14 12:09:49 GMT)
--------------------------------------------------



​Reforma podatkowa w USA, czyli dla każdego coś miłego - fakty ...



fakty.interia.pl › Fakty › Autorzy › Michał Michalak



21 godzin temu - Reforma podatkowa w USA, czyli dla każdego coś miłego - Wielka reforma podatkowa republikanów przyniesie ulgę najbardziej potrzebującym: właścicielom prywatnych odrzutowców i pól golfowych.



Wchodzi w życie reforma podatkowa w USA. Zwiększy deficyt ...



forsal.pl/.../1089427,wchodzi-w-zycie-reforma-podatkowa-w-usa-zwiekszy-deficyt-b...



4 gru 2017 - Senat USA przyjął ustawę o reformie podatkowej, która po uzgodnieniach z Izbą Reprezentantów wejdzie w życie. Jej najważniejszym elementem jest obniżenie podatku korporacyjnego, a jedyny pewny rezultat, to wzrost deficytu - pisze w poniedziałek "Financial Times".
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
Dziękuję bardzo!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2reforma systemu podatkowego
Roman Kozierkiewicz
3 +1zmiany prawa podatkowego / napisanie prawa/kodeksu podatkowego od nowa
Jacek Kloskowski


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
reforma systemu podatkowego


Explanation:
Propozycja

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2017-12-14 12:09:49 GMT)
--------------------------------------------------



​Reforma podatkowa w USA, czyli dla każdego coś miłego - fakty ...



fakty.interia.pl › Fakty › Autorzy › Michał Michalak



21 godzin temu - Reforma podatkowa w USA, czyli dla każdego coś miłego - Wielka reforma podatkowa republikanów przyniesie ulgę najbardziej potrzebującym: właścicielom prywatnych odrzutowców i pól golfowych.



Wchodzi w życie reforma podatkowa w USA. Zwiększy deficyt ...



forsal.pl/.../1089427,wchodzi-w-zycie-reforma-podatkowa-w-usa-zwiekszy-deficyt-b...



4 gru 2017 - Senat USA przyjął ustawę o reformie podatkowej, która po uzgodnieniach z Izbą Reprezentantów wejdzie w życie. Jej najważniejszym elementem jest obniżenie podatku korporacyjnego, a jedyny pewny rezultat, to wzrost deficytu - pisze w poniedziałek "Financial Times".

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 232
Grading comment
Dziękuję bardzo!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
52 mins
  -> Dziękuję i pozdrawiam

agree  mike23
2 hrs
  -> Dziękuję i pozdrawiam przedświątecznie

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zmiany prawa podatkowego / napisanie prawa/kodeksu podatkowego od nowa


Explanation:
Chyba chodziło o "tax code rewrite"

to rewrite {czas.} PL

przepisać przerobić napisać na nowo przerabiać nadpisywać

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2017-12-15 04:10:28 GMT)
--------------------------------------------------

Druga opcja:

“napisać ordynację podatkową od nowa"

http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/mf-trzeba-nap...




Jacek Kloskowski
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roman Kozierkiewicz: w prasie polskiej "tax rewrite" jest określane jako reforma podatkowa.
1 hr
  -> Chodzi o to: http://www.pap.pl/aktualnosci/news,749065,eksperci-trzeba-na...

agree  mike23
1 hr
  -> Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search