basis period

Polish translation: Okres obrachunkowy

09:29 Aug 12, 2018
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: basis period
Jak najlepiej oddać ten termin po polsku w kontekście działalności osób samozatrudnionych w UK?

Na przykład tu:
https://www.freeagent.com/glossary/basis-period/

Your accounting period is a time period that you choose to run your accounts to (often a year). Your basis period is the time period that HMRC uses for tax. If your accounting year end doesn’t match HMRC’s tax year end, these periods can be different and cause overlap profits and overlap reliefs.
Grzegorz Mysiński
Poland
Polish translation:Okres obrachunkowy
Explanation:
Alterantywna propozycja.
Selected response from:

Wojciech Wołoszyk
Poland
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Okres obrachunkowy
Wojciech Wołoszyk
3 +1okres sprawozdawczy
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
okres sprawozdawczy


Explanation:
Propozycja.


--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2018-08-12 10:11:04 GMT)
--------------------------------------------------

Okres sprawozdawczy – zgodnie z ustawą o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (art. 3 ust. 1 pkt 8)[1] – jest to okres, za który sporządza się sprawozdanie finansowe w trybie przewidzianym ustawą lub inne sprawozdania sporządzone na podstawie ksiąg rachunkowych. Najczęściej jest to rok obrotowy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Okres_sprawozdawczy
ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Ustawa o rachunkowości wprowadza rozróżnienie pomiędzy okresem sprawozdawczym a rokiem obrachunkowym. W niektórych sytuacjach operuje też terminem dzień bilansowy jako dzień, na który jednostka zobowiązana jest do dokonania określonych czynności. Co oznaczają wszystkie te pojęcia?

Okres sprawozdawczy to okres, za który jednostka sporządza sprawozdanie finansowe w trybie przewidzianym ustawą o rachunkowości lub inne sprawozdania sporządzone na podstawie ksiąg rachunkowych. Pojęcie okresu sprawozdawczego występuje obok pojęcia roku obrotowego, co eliminuje lukę, jaka istniała w przypadku jednostek zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych za inne okresy sprawozdawcze niż rok obrotowy. Typowym przykładem są tutaj spółki kapitałowe dopuszczone do publicznego obrotu, które są zobowiązane do sporządzania sprawozdań okresowych, np. raportów kwartalnych i półrocznych. Pierwotne sformułowanie ustawy o rachunkowości stanowiło w wielu przypadkach, że określone ustawą zasady wyceny bilansowej należy stosować najpóźniej na dzień bilansowy, rozumiany jako koniec roku obrotowego. ...

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/7703,co-to-jest-okre...


Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Wojciech Wołoszyk
31 mins
  -> Dziękuję Wojciechu. Serdecznie pozdrawiam.

56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Okres obrachunkowy


Explanation:
Alterantywna propozycja.

Wojciech Wołoszyk
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Alterantywnie popieram.:)
3 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search