parcel invoice

Polish translation: rachunek, opłata za paczkę

16:50 Sep 5, 2018
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: parcel invoice
Klient zamówił paczkę, sprzedawca ją w pełni opłacił, ale urząd bezpodstawnie/omyłkowo naliczył cło lub podatek. Klient musiał to zapłacić, żeby wydano mu paczkę, ale otrzyma od sprzedawcy zwrot kosztów, jeśli prześlę mu kopię/skan "parcel invoice" oraz pokwitowanie uiszczenia opłaty.

Czyli wychodziłoby na to, że "parcel invoice" to dokument wystawiony przez urząd. Jednak wystąpienia w sieci sugerują coś dokładnie odwrotnego - że nadawca dołącza to do paczki...
Kjub
Poland
Polish translation:rachunek, opłata za paczkę
Explanation:
nadawca mógł załączyć one "invoice" w paczce, ale w tym przypadku może chodzić o rachunek wystawiony przez ten „urząd”. ....

i dlatego nadawce/sprzedaeca chce zobaczyć kopię tego rachunku, i pokwitowanie zapłaty ...


------------


Difference between “invoice” and “bill” - https://english.stackexchange.com/questions/14233/difference...

Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję bardzo.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3list przewozowy paczki
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2rachunek, opłata za paczkę
geopiet


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
rachunek, opłata za paczkę


Explanation:
nadawca mógł załączyć one "invoice" w paczce, ale w tym przypadku może chodzić o rachunek wystawiony przez ten „urząd”. ....

i dlatego nadawce/sprzedaeca chce zobaczyć kopię tego rachunku, i pokwitowanie zapłaty ...


------------


Difference between “invoice” and “bill” - https://english.stackexchange.com/questions/14233/difference...



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 34
Grading comment
Dziękuję bardzo.

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
list przewozowy paczki


Explanation:
An invoice, bill or tab is a commercial document issued by a seller to a buyer, relating to a sale transaction and indicating the products, quantities, and agreed prices for products or services the seller had provided the buyer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Invoice
cccccccc
List przewozowy zawiera fizyczny spis inwentarza przesyłanego przy pomocy transportu lądowego, wodnego i powietrznego, a także transportu multimodalnego. List przewozowy zawiera zwykle adres sprzedawcy, adres docelowy, numery referencyjne odbiorcy i dostawcy (np. numer zamówienia czy kod kontraktu), rodzaj przewożonego towaru oraz ilość i cenę jednostkową. W niektórych przypadkach jest potwierdzony certyfikatem zgodności (certificate of confirmity), wystawionym przez wewnętrzną lub zewnętrzną jednostkę sprawdzającą/audytującą.
https://pl.wikipedia.org/wiki/List_przewozowy

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search