allowed as federal income rather than

Polish translation: które są dozwolone jako odliczenia od federalnego podatku dochodowego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:allowed as federal income rather than
Polish translation:które są dozwolone jako odliczenia od federalnego podatku dochodowego
Entered by: margomal

08:14 Jan 12, 2019
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: allowed as federal income rather than
Last will and testament

My Executor shall pay from the residue of my estate all estate and inheritance taxes assessed by reason of my death.
...
No compensatory adjustment shall be made for administration expenses allowed as federal income tax rather than estate tax deductions.

Mam problem ze zrozumieniem tego zdania, ma coś takiego:
Nie zostanie dokonane żadne wyrównanie dotyczące wydatków administracyjnych traktowanych jako odliczenie od federalnego podatku dochodowego aniżeli podatku spadkowego.
margomal
Poland
które są dozwolone jako odliczenia od federalnego podatku dochodowego
Explanation:
These are deductions "allowed" by the appropriate tax statutes and have not necessarily been made yet.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-01-12 12:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

- Rozrywka - wydatki na rozrywkę biznesową lub upominki nie są dozwolone jako odliczenie od zysków, nawet jeśli stanowią one rzeczywisty wydatek handlowy lub handlowy.
http://www.mw-accountancy.co.uk/Wydatki-biznesowe-jakie-moga...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
To samo dotyczy sytuacji, gdy dom jest wolny. Jeśli wynajmujesz nieruchomość, wszystkie odsetki od kredytu mieszkaniowego są dozwolone jako odliczenie.
https://qdorothywalkerv.weebly.com/blog/pozyczka-do-domu-a-p...
cccccccccccccccccc
Oprocentowanie pożyczonego kapitału: jest dozwolone jako odliczenie na bazie memoriałowej, jeśli pieniądze zostały pożyczone na zakup / budowę domu.
https://zdavidyoungyt.weebly.com/blog/pozyczki-a-podatek-doc...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3które są dozwolone jako odliczenia od federalnego podatku dochodowego
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3które zostały odliczone od federalnego podatku dochodowego a nie od podatku od masy spadkowej
Leszek Pietrucha


Discussion entries: 1





  

Answers


57 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
które zostały odliczone od federalnego podatku dochodowego a nie od podatku od masy spadkowej


Explanation:
Jak wynika z informacji znalezionych w sieci wydatki na (koszty) zarząd masą spadkową mogą być odliczone albo od jednego z podatków (federalnego dochodowego lub od masy spadkowej). Więc chodzi zapewne o to, że tylko gdy wydatki zostaną odliczone od (rozliczone w) podatku dochodowym można dokonać aktualizacji mających na celu wyrównanie tych kosztów zarządu. Nie znam całej treści testamentu, ale może chodzi o to, że "pozostałość" (residue) masy spadkowej ma być wykorzystana na zapłatę podatków od masy spadkowej i kosztów zarządu, więc nie można dokonywać wyrównania (aktualizacji) być może z części zapisanych spadkobiercom, gdy koszty są odliczane od podatku od masy, ale w przypadku odliczenia jak wyżej należy dokonać aktualizacji/wyrównania. Tak myślę.


    Reference: http://https://www.irs.gov/faqs/other/misc-estate-abusive-ta...
Leszek Pietrucha
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
które są dozwolone jako odliczenia od federalnego podatku dochodowego


Explanation:
These are deductions "allowed" by the appropriate tax statutes and have not necessarily been made yet.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2019-01-12 12:59:48 GMT)
--------------------------------------------------

- Rozrywka - wydatki na rozrywkę biznesową lub upominki nie są dozwolone jako odliczenie od zysków, nawet jeśli stanowią one rzeczywisty wydatek handlowy lub handlowy.
http://www.mw-accountancy.co.uk/Wydatki-biznesowe-jakie-moga...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
To samo dotyczy sytuacji, gdy dom jest wolny. Jeśli wynajmujesz nieruchomość, wszystkie odsetki od kredytu mieszkaniowego są dozwolone jako odliczenie.
https://qdorothywalkerv.weebly.com/blog/pozyczka-do-domu-a-p...
cccccccccccccccccc
Oprocentowanie pożyczonego kapitału: jest dozwolone jako odliczenie na bazie memoriałowej, jeśli pieniądze zostały pożyczone na zakup / budowę domu.
https://zdavidyoungyt.weebly.com/blog/pozyczki-a-podatek-doc...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96
Grading comment
Dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search