taxable costs

Polish translation: koszty podatkowe

16:58 Apr 6, 2020
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
English term or phrase: taxable costs
Taking into consideration the value of transaction it's an issue for our company, because we would have no right to get back VAT neither treat it as taxable costs.
makawa
Polish translation:koszty podatkowe
Explanation:
Koszty podatkowe są to koszty uzyskania przychodów, które mogą być kosztem tzw. podatkowym. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 - definicja negatywna kosztów uzyskania przychodów. Natomiast zgodnie z art. 15 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 - wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu.
https://mikroporady.pl/slownik-pojec/koszty-podatkowe
https://www.forbes.pl/prawo-i-podatki/koszty-podatkowe-co-je...
Selected response from:

mike23
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3koszty podatkowe
mike23
3koszty podlegające opodatkowaniu
Kamila Ołtarzewska
2wydatki podlegające opodatkowaniu
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koszty podatkowe


Explanation:
Koszty podatkowe są to koszty uzyskania przychodów, które mogą być kosztem tzw. podatkowym. Zgodnie z art. 22 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 - definicja negatywna kosztów uzyskania przychodów. Natomiast zgodnie z art. 15 ust 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT), kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 - wyłączenia z kosztów uzyskania przychodu.
https://mikroporady.pl/slownik-pojec/koszty-podatkowe
https://www.forbes.pl/prawo-i-podatki/koszty-podatkowe-co-je...

mike23
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 107

15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
wydatki podlegające opodatkowaniu


Explanation:
I believe these are expenditures.
Opisane powyżej wydatki, podlegające opodatkowaniu VAT, są/zostaną udokumentowane fakturami VAT.
https://interpretacje-podatkowe.org/emisja-akcji

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
koszty podlegające opodatkowaniu


Explanation:
Zgadzam się z przedmówcami,
jeszcze taka moja możliwość:
"Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych oraz podatkiem dochodowym od osób fizycznych jest dochód. Aby wyliczyć dochód, podatnik musi określić przychody podatkowe oraz koszty uzyskania tych przychodów. Zaznaczyć należy, że nie wszystkie przychody i nie wszystkie koszty ich uzyskania są uwzględniane przy ustalaniu dochodu."




    Reference: http://getionary.pl/szukaj.html?q=taxable%20costs
    https://ksiegowosc.infor.pl/podatki/koszty/abc-kosztow/225874,Zasada-proporcjonalnego-rozliczenia-kosztow-zwiazanych-z-dzialalnoscia-zwolnio
Kamila Ołtarzewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search