country store in town

Polish translation: sklep wielobranżowy

22:25 Oct 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: country store in town
...when she saw me in country store in town picking penny candy out of the glass jars...

wiejski sklepik w mie¶cie? no nie... nie mam pomysłu
a miejsce akcji to mie¶cina na amerykańskim Południu i tamże się sklepik znajduje
allp
Poland
Polish translation:sklep wielobranżowy
Explanation:
Noun: country store
A retail store serving a sparsely populated region; usually stocked with a wide variety of merchandise
- general store, trading post
http://www.wordwebonline.com/en/COUNTRYSTORE

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 43 mins (2005-10-25 00:08:39 GMT)
--------------------------------------------------

to może w ogóle: w miejscowym GS-ie ;)
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Chyba jednak tędy. Tak, jak na szyldzie stało. Dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4sklepik z mydłem i powidłem
leff
4sklep wielobranżowy
lim0nka
3przydrozny sklep
legato


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
sklepik z mydłem i powidłem


Explanation:
"Prowincja oznacza bezrobocie, sklepiki z mydłem i powidłem oraz kościelne wieże, górujące nad resztą zabudowy."
http://www.nowe-panstwo.pl/04_2004_miesiecznik/004_2004_film...

leff
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dorota Nowakówna
6 hrs

agree  Barbara Gadomska
7 hrs

agree  Joanna Borowska: sklep typu "mydlo i powidło"
9 hrs

neutral  legato: Tez o tym pomyslalam, ale to jednak nie to. "Country store" to cos wiecej
16 hrs

agree  Janina Nowrot
2 days 14 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sklep wielobranżowy


Explanation:
Noun: country store
A retail store serving a sparsely populated region; usually stocked with a wide variety of merchandise
- general store, trading post
http://www.wordwebonline.com/en/COUNTRYSTORE

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 43 mins (2005-10-25 00:08:39 GMT)
--------------------------------------------------

to może w ogóle: w miejscowym GS-ie ;)

lim0nka
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 50
Grading comment
Chyba jednak tędy. Tak, jak na szyldzie stało. Dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Niestety, to zupelnie nie oddaje charakteru ani nastroju
17 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przydrozny sklep


Explanation:
Troche to naciagane ale poki co nic lepszego nie przychodzi mi do glowy. Sklep w poblizu drogi obsluguje nie tylko farmerow ale i turystow w tzw "artykuly pierwszej potrzeby"

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 14 mins (2005-10-25 15:39:09 GMT)
--------------------------------------------------

Wszelkie okreslenia typu "wielobranzowy", "spozywczo-przemyslowy" trafnie okreslaja, ze tak sie wyraze "zawartosc", ale IMHO nie beda graly z tekstem. Moze "w popularnym sklepie"?

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search