featured article

Polish translation: główny artykuł

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:featured article
Polish translation:główny artykuł
Entered by: Aleksandra Brewer

07:38 Apr 7, 2005
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics
English term or phrase: featured article
Featured article
[rodzaju artykułu, często spotykany]
nnowak (X)
główny artykuł
Explanation:
Zwykle tym terminem okre¶la się główny artykuł numeru, czyli ten "z okładki" czasopisma.
Selected response from:

Aleksandra Brewer
New Zealand
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3główny artykuł
Aleksandra Brewer
4 +1obszerny artykuł
bartek
4artykul napisany specjalnie dla danej publikacji
legato
4felieton
Marek Daroszewski (MrMarDar)
3artykuł zamieszczany
grzes


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
feature article
felieton


Explanation:
SJP
felieton m IV, D. -u, Ms. ~nie; lm M. -y
utwór publicystyczno-dziennikarski o tematyce społecznej, obyczajowej lub kulturalnej, posługujący się środkami prozy fabularnej
Felieton literacki, radiowy, telewizyjny.
Cykl felietonów.

http://www.wordwebonline.com/en/FEATUREARTICLE

PWN/OX pod felieton również podaje
felieton m (felietonik dem.) (G felietonu, felietoniku) feature (article), column; pisać felietony do gazety to write features for the newspaper; felietony polityczne political commentaries; felieton literacki a literary column; felieton radiowy a radio feature

feature czy featureD ?

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 27

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petrolhead: to by było raczej (regular) feature, np. Ian Mc Ewan's feature for the TLS
3 mins

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
obszerny artykuł


Explanation:
Oxford-PWN

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-04-07 07:46:39 GMT)
--------------------------------------------------

jesli masz \"featured\" to bedzie artykul zamieszczony\"!

bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 85

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  possum: z bartkowym wyja[nienie "feature", i "featured"
1 day 1 hr

6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
artykuł zamieszczany


Explanation:
Powinieneś podać szerszy kontekst. Również może chodzić o feature article co znaczyłoby po prostu "obszerny artykuł" za słownikiem

--------------------------------------------------
Note added at 8 mins (2005-04-07 07:46:55 GMT)
--------------------------------------------------

czyli: article featured in the Economist = artykuł zamieszczony w the Economist

grzes
United States
Native speaker of: Polish

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
główny artykuł


Explanation:
Zwykle tym terminem okre¶la się główny artykuł numeru, czyli ten "z okładki" czasopisma.

Aleksandra Brewer
New Zealand
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  goodline: cover story (n.) = a featured story in a magazine that concerns the illustration on the cover
32 mins

agree  Himawari
4 hrs

agree  legato: Z tym moge sie zgodzic
9 hrs

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
artykul napisany specjalnie dla danej publikacji


Explanation:
W tym kontekscie, a raczej braku kontekstu, chyba to bedzie to.

legato
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search