Success Series

Join ProZ.com every Wednesday at 14:00 GMT / 10:00 AM EST for ProZ.com Translator Success series. Each week ProZ.com will bring speakers & presenters on to help ensure Freelance linguists have success & achieve their business objectives.

Click for Full Participation

revenue cycle

Polish translation: cykl przychodów

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:revenue cycle
Polish translation:cykl przychodów
Entered by: Roman Kozierkiewicz

16:13 Feb 10, 2016
English to Polish translations [PRO]
Medical - Management
English term or phrase: revenue cycle
Wiki wyjaśnia to pojęcie po angielsku jako całość czynności prowadzących do uzyskania płatności za świadczone usługi medyczne, w warunkach amerykańskich. Ale podobnie musi to działać w innych krajach, gdzie istnieją prywatne ubezpieczenia. Czy znacie przyjęty polski odpowiednik?
Tomasz Poplawski
cykl przychodów
Explanation:
Alternatywnie - cykl realizacji przychodów
Galeria | pulpity menedżerskie i tablice wskaźników ...



www.gramsoftware.pl/produkty_BI/microstrategy/.../galeria.p...



Cykl przychodów szpitala, Analiza rachunku zysków i strat. Cykl przychodów szpitala, Kaskadowa analiza "co, jeśli". Demo · Demo | Pobierz | Video
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2cykl przychodów
Roman Kozierkiewicz
2cykl przychodowy od świadczenia usługi do zapłaty za usługę
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
cykl przychodów


Explanation:
Alternatywnie - cykl realizacji przychodów
Galeria | pulpity menedżerskie i tablice wskaźników ...



www.gramsoftware.pl/produkty_BI/microstrategy/.../galeria.p...



Cykl przychodów szpitala, Analiza rachunku zysków i strat. Cykl przychodów szpitala, Kaskadowa analiza "co, jeśli". Demo · Demo | Pobierz | Video

Roman Kozierkiewicz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 98

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: cykl realizacji przychodów
4 mins
  -> Dziękuję

agree  George BuLah (X)
7 mins
  -> Dziękuję

32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
cykl przychodowy od świadczenia usługi do zapłaty za usługę


Explanation:
correct definition IMO

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-02-10 18:00:06 GMT)
--------------------------------------------------

For healthcare providers, however, the revenue cycle is drawn out and complicated. Patients call an office or show up for treatment, greeted by forms that require personal information and insurance details. There can be several different parties involved in making payments and several more involved in collection and processing. The cycle only ends when the balance is finally paid. Revenue cycle management seeks to streamline the data collection, payments and revenue generation, making it easier for the patient and more reliable for the provider.

http://www.investopedia.com/ask/answers/011215/what-revenue-...


--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2016-02-10 23:01:03 GMT)
--------------------------------------------------

wanie transakcji podmiotu w pięciu podstawowych cyklach:
– nabycia (expenditure cycle),
– wytwarzania (production cycle),
– zasobów ludzkich/płacowym (human resources/payroll cycle),
– przychodowym (revenue cycle),
– zarządzania finansami (financing cycle).
Cykle te są wzajemnie powiązane i zasilają danymi system księgi głównej i sprawozdawczości
finansowej.
G. Geerts i W. McCarthy [1999, s. 89–94] proponują jako model ogółu procesów
hierarchię, w której poziom nadrzędny byłby związany z cyklem opisującym
wymiany ekonomiczne tworzące wartość dodaną (value-added exchanges), a na
poziom podrzędny składałyby się trzy następujące cykle:
– nabycia (acquisition cycle),
– konwersji (conversion cycle),
przychodowy (revenue cycle)
http://soep.ue.poznan.pl/jdownloads/Wszystkie numery/Rok 201...


https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&c...

cccccccccc
M. Romney i P. Steinbart [2002, s. 30 31 oraz rozdz. 12 16] proponują grupowanie transakcji podmiotu w pięciu podstawowych cyklach: nabycia (expenditure cycle), wytwarzania (production cycle), zasobów ludzkich/płacowym (human resources/payroll cycle), przychodowym (revenue cycle), zarządzania finansami (financing cycle). Cykle te są wzajemnie powiązane i zasilają danymi system księgi głównej i sprawozdawczości finansowej. G. Geerts i W. McCarthy [1999, s. 89 94] proponują jako model ogółu procesów hierarchię, w której poziom nadrzędny byłby związany z cyklem opisującym wymiany ekonomiczne tworzące wartość dodaną (value-added exchanges), a na poziom podrzędny składałyby się trzy następujące cykle: nabycia (acquisition cycle), konwersji (conversion cycle), przychodowy (revenue cycle). G. Bodnar i W. Hopwood [1998, s. 6 7, 131 133 oraz rozdz. 7 8] wprowadzili pojęcie cyklu operacyjnego (operating cycle), obejmując nim takie cykle, jak: przychodowy (revenue cycle), nabycia (expenditure cycle), wytwarzania (production cycle), zarządzania finansami (finance cycle), a ponadto wyróżnili cykl tworzenia sprawozdań finansowych (financial reporting cycle).

http://docplayer.pl/10854474-Issn-2300-5254-wersja-pierwotna...

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccc



Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56
Notes to answerer
Asker: Dzięki, wygląda jednak na to, że "cykl przychodowy" nie istnieje po polsku





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search