other formats

Polish translation: ...i innymi formami sprzedaży.

08:35 Apr 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing
English term or phrase: other formats
w takim kontekscie:
Ford revamped its reatil operations and experimented with superstores and other formats.
madziag
Polish translation:...i innymi formami sprzedaży.
Explanation:
MSZ
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1...i innymi formami sprzedaży.
Andrzej Lejman
3innymi formatami sklepów
Marek Daroszewski (MrMarDar)


Discussion entries: 5





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
...i innymi formami sprzedaży.


Explanation:
MSZ

Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28
Grading comment
dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  petrolhead
2 mins

neutral  Marek Daroszewski (MrMarDar): w moim rozumieniu forma sprzedaży to np. przetarg, 10 rat na 0%, gotówka, licencja, kredyt... ale może się mylę
21 mins

25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
innymi formatami sklepów


Explanation:
IMHO chodzi o formaty sklepów

http://www.google.pl/search?hl=pl&q="formaty sklepów"&lr=lan...
Strategia sprzedaży detalicznej oparta jest o cztery formaty sklepów
wielobranżowych: SPAR Express, SPAR Supermarket - sklep w pobliżu na codzienne ...
www.spar.pl/join/formaty.php

W Polsce Grupa Carrefour prowadzi dwa formaty sklepów - hipermarkety Carrefour
oraz supermarkety Champion i Globi. Dla obu rodzajów placówek ...
sn.tradepress.com.pl/default.asp?show=page&id=6292

SPAR posiadajšcy cztery formaty sklepów jest na tyle różnorodny, że
trudno okreœlić jednoznacznie klienta. Jesteœmy zainteresowani tym, aby w ...
www.detaldzisiaj.com.pl/ default.asp?show=page&id=7041

koncentrujš się w coraz większym stopniu nie na ekspansji, a strategii cen,
rozwoju sieci dystrybucji czy eksperymentach z nowymi formatami sklepów. ...
www.detaldzisiaj.com.pl/ default.asp?show=page&id=6712

Również przedstawiony zostanie problem zarządzania różnymi formatami sklepów
funkcjonujących w formule franchisingu, jak i wskazane zostaną podstawowe ...
bazy.opi.org.pl/raporty/ opisy/synaba/108000/sn108091.htm

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2005-04-20 09:05:47 GMT)
--------------------------------------------------

w przypadku Forda (lub innego producenta z branży motoryzacyjnej) w polskim mówimy naturalnie \'salony\' (o ile chodzi o auta)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 20 mins (2005-04-20 09:56:11 GMT)
--------------------------------------------------

petrolhead:
jeśli chodzi o cyt. >>\"format sklepu\" nie pasuje do samochodów<<
Ford nie sprzedaje tylko samochodów, ale również części zamienne. Nawet w języku i kraju language samochodów nie sprzedaje się w superstores. Z kontekstu wynika, że Ford eksperymentował z \'superstores\' - raczej nie chodzi o samochody tylko o akcesoria do tychże, czyli np. w Tesco/Castoramie/LubInnejSieciNiePolskiej bylo stoisko firmowe Forda, gdzie można było kupić firmowe wycieraczki do autka czy inny olej z napisem Ford. W ten sposób chciał zwiększyć sprzedaż detaliczną. To samo mógł robić np. w specjalistycznej sieci motoryzacyjej typu Norauto...
jeśli chodzi o stoisko na stacji benzynowej (albo w innym miejscu) to jest to właśnie format PSD (punktu sprzedaży detalicznej, czyli mówiąc skrótem myślowym \'sklepu\'), a nie forma sprzedaży...
zob. też tu: http://hbswk.hbs.edu/item.jhtml?id=901&t=operations

a tu o formatach sklepów na stacjach benzynowych
http://www.trend.strefa.pl/inwestowanie/gielda/spolki/orlen/...

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  petrolhead: nie formatami sklepów/salonów; skoro nie wiemy, jak to wyglądało, to raczej jesteśmy zdani na "formy sprzedaży" /// "format sklepu" nie pasuje do samochodów, nawet do Twojej stacji benzynowej /// vide "Ask the Asker"
9 mins
  -> jeśli nie wiemy to skąd taka wysoka pewność ;-) ? formą sprzedaży mogą być również rabaty 50% w 'superstores' - czy to jest 'other formATs' - raczej nie ;-) natomiast 'format skelpu' to może być stoisko na stacji benzynowej :-) // vide note added




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search