DOM-GSP countries

Polish translation: zbiorowość zamorska Francji objęta Generalnym Systemem Preferencji Celnych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:DOM-GSP countries
Polish translation:zbiorowość zamorska Francji objęta Generalnym Systemem Preferencji Celnych
Entered by: dariaemma

17:28 Sep 20, 2018
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Manufacturing / handel zagraniczny
English term or phrase: DOM-GSP countries
[long-term declaration for products with original character in the context of preferential treatment]

The undersigned declares that PRODUCTS, which are regularly supplied to COMPANY, originated in the European community and satisfy the rules of origin governing preferential trade with countries linked by agreements with the EU:
(lista państw) and DOM-GSP countries(GSP)
dariaemma
Poland
zbiorowość zamorska Francji objęta Generalnym Systemem Preferencji Celnych
Explanation:
Środki taryfowe obejmują wspólną taryfę celną5, zawieszenia poboru ceł, autonomiczne kontyngenty taryfowe6 , kontyngenty taryfowe wynikające z umów międzynarodowych podpisanych przez państwa Wspólnoty oraz porozumień zawartych na forum GATT/WTO, Generalny System Preferencji Celnych (GSP) Unii Europejskiej7
http://www.kenya.com.pl/pdf/Strategia_kraje_roz.pdf

ccccccccc
Generalised Scheme of Preferences (GSP)
The GSP allows vulnerable developing countries to pay fewer or no duties on exports to the EU, giving them vital access to the EU market and contributing to their growth.
http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/devel...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

)the French overseas departments (DOM) of Guadeloupe, French Guiana, Martinique and Reunion,
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:31...
ccccccccccccccc

Terytorium zamorskie (fr. territoire d'outre mer, TOM) – nazwa francuskiego terytorium zależnego o pewnej autonomii wewnętrznej, wprowadzona w 1946. 28 marca 2003 termin ten wyszedł z użycia, zastąpiony przez termin zbiorowość zamorska.

Terytoriami zamorskimi były w tym okresie trzy terytoria w Oceanii: Nowa Kaledonia, Polinezja Francuska i Wallis i Futuna, oraz jedno w południowej części Oceanu Indyjskiego. Ich łączna powierzchnia wynosiła 30,7 tys. km², a zamieszkiwało je około 492 tys. osób (2003).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Terytorium_zamorskie_(Francja)
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
thank you!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2zbiorowość zamorska Francji objęta Generalnym Systemem Preferencji Celnych
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2kraje/terytoria zależne, otrzymujące preferencje handlowe w ramach Ogólnego Systemu Preferencji
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dom-gsp countries
kraje/terytoria zależne, otrzymujące preferencje handlowe w ramach Ogólnego Systemu Preferencji


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 42 mins (2018-09-20 18:10:51 GMT)
--------------------------------------------------

Department D'Outre-Mer (DOM)

The Generalized System of Preferences (GSP)

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 67

9 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dom-gsp countries
zbiorowość zamorska Francji objęta Generalnym Systemem Preferencji Celnych


Explanation:
Środki taryfowe obejmują wspólną taryfę celną5, zawieszenia poboru ceł, autonomiczne kontyngenty taryfowe6 , kontyngenty taryfowe wynikające z umów międzynarodowych podpisanych przez państwa Wspólnoty oraz porozumień zawartych na forum GATT/WTO, Generalny System Preferencji Celnych (GSP) Unii Europejskiej7
http://www.kenya.com.pl/pdf/Strategia_kraje_roz.pdf

ccccccccc
Generalised Scheme of Preferences (GSP)
The GSP allows vulnerable developing countries to pay fewer or no duties on exports to the EU, giving them vital access to the EU market and contributing to their growth.
http://ec.europa.eu/trade/policy/countries-and-regions/devel...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

)the French overseas departments (DOM) of Guadeloupe, French Guiana, Martinique and Reunion,
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:31...
ccccccccccccccc

Terytorium zamorskie (fr. territoire d'outre mer, TOM) – nazwa francuskiego terytorium zależnego o pewnej autonomii wewnętrznej, wprowadzona w 1946. 28 marca 2003 termin ten wyszedł z użycia, zastąpiony przez termin zbiorowość zamorska.

Terytoriami zamorskimi były w tym okresie trzy terytoria w Oceanii: Nowa Kaledonia, Polinezja Francuska i Wallis i Futuna, oraz jedno w południowej części Oceanu Indyjskiego. Ich łączna powierzchnia wynosiła 30,7 tys. km², a zamieszkiwało je około 492 tys. osób (2003).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Terytorium_zamorskie_(Francja)

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 235
Grading comment
thank you!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search