PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

graduation number

Polish translation: stopień przyciemnienia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:graduation number
Polish translation:stopień przyciemnienia
Entered by: Kamila Ołtarzewska

11:52 Oct 5, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Manufacturing / UV protection code on visors
English term or phrase: graduation number
Może ktoś z Państwa spotkał się z określeniem:

Code number for ultraviolet filter and graduation number (only for VISOR G-F / WS-F / A-F models).

I zechce się podzielić sugestiami?

Dziękuję z góry!
Kamila Ołtarzewska
Poland
stopień przyciemnienia
Explanation:
Na podstawie instrukcji tutaj:
https://crux.se/content/uploads/2019/04/instruction-manual-v...

Dla modeli G-F i WS-F charakterystyczne jest, że mają przyciemnione szybki, więc strzelałbym, że chodzi o to.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2019-10-05 12:18:04 GMT)
--------------------------------------------------

Lepiej: skala przyciemnienia

W tabeli w instrukcji mamy odpowiednio dla przezroczystych (0), a dla dymionych (2).

-----------------------------------------------------------------------
"Skala przyciemnienia szkieł wynosi od 0 do 4, gdzie 4 oznacza najwyższe przyciemnienie."

http://optykpolski.feniksmedia.pl/czas-na-okulary-przeciwslo...



--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-10-05 12:22:37 GMT)
--------------------------------------------------

"Ciemne szybki pomagają także podczas jazdy w ostrym słońcu, ale trzeba być bardzo ostrożnym, żeby nie wylądować daleko od domu w czarnej szybce. Kiedyś prawie straciłabym z tego powodu życie, bo wyprzedzałam samochód, a auto z naprzeciwka jechało bez świateł i najzwyczajniej w świecie go nie widziałam. Warto zwrócić uwagę na stopień przyciemnienia szybek."

http://swietokrzyskie24.eu/na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-...
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1numer fitra przeciwsłonecznego wg skali
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1 +1stopień przyciemnienia
Paweł Janiszewski


Discussion entries: 6





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
numer fitra przeciwsłonecznego wg skali


Explanation:
NUMER ZESTAWU
EN 170 – Filtr ultrafioletowy i EN172 – Filtr przeciwsłoneczny do zastosowań
przemysłowych
NUMER FILTRA PRZECIWSŁONECZNEGO WG SKALI

GRADUATION NUMBER OR SUN-FILTER
https://www.kask-safety.com/media/download/ce-en-166-ansi-z8...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 235

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marquis: a to z kolei bardziewj techniczne :-))
16 mins
  -> Merci beaucoup, monsieur Marquis.

20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
stopień przyciemnienia


Explanation:
Na podstawie instrukcji tutaj:
https://crux.se/content/uploads/2019/04/instruction-manual-v...

Dla modeli G-F i WS-F charakterystyczne jest, że mają przyciemnione szybki, więc strzelałbym, że chodzi o to.

--------------------------------------------------
Note added at 25 mins (2019-10-05 12:18:04 GMT)
--------------------------------------------------

Lepiej: skala przyciemnienia

W tabeli w instrukcji mamy odpowiednio dla przezroczystych (0), a dla dymionych (2).

-----------------------------------------------------------------------
"Skala przyciemnienia szkieł wynosi od 0 do 4, gdzie 4 oznacza najwyższe przyciemnienie."

http://optykpolski.feniksmedia.pl/czas-na-okulary-przeciwslo...



--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2019-10-05 12:22:37 GMT)
--------------------------------------------------

"Ciemne szybki pomagają także podczas jazdy w ostrym słońcu, ale trzeba być bardzo ostrożnym, żeby nie wylądować daleko od domu w czarnej szybce. Kiedyś prawie straciłabym z tego powodu życie, bo wyprzedzałam samochód, a auto z naprzeciwka jechało bez świateł i najzwyczajniej w świecie go nie widziałam. Warto zwrócić uwagę na stopień przyciemnienia szybek."

http://swietokrzyskie24.eu/na-co-zwrocic-uwage-przy-zakupie-...

Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marquis: to jest chyba bardziej przyjęte określenie
22 mins
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search