PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

facade dry-cladding

Polish translation: suchy montaż (elewacji)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:facade dry-cladding
Polish translation:suchy montaż (elewacji)

19:35 Mar 20, 2019
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2019-03-24 10:54:42 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.) / kamień naturalny
English term or phrase: facade dry-cladding
Flooring and Walls (Facade dry-cladding): The best Way to prevent blooming and stains caused by moisture and to avoid or reduce rust stains is to impregnate all six sides (surfaces) with a suitable solvent- or water-based Stone Protector.
dariaemma
Poland
suchy montaż (elewacji)
Explanation:
Ja bym przetłumaczył krótko, nawet bez tej elewacji, którą podałem w nawiasie jako opcjonalną. Kontekst jest znany (walls) więc IMO nie trzeba się rozpisywać. Tym bardziej, że ten punkt nie dotyczy bezpośrednio suchego montażu, ale sposobów zabezpieczania kamienia z tego co widzę.

Montaż piaskowca, wapienia, granitu tzw. metodą „suchego montażu” wymaga doświadczenia.

http://elewacjezpiaskowca.pl/montaz

"O wiele bardziej skomplikowane jest okładanie elewacji wielkoformatowymi płytami granitowymi. Najpopularniejsza obecnie technologia, to tzw. suchy montaż."

http://www.grabinex.pl/aktualnosci/8-granit-plyty-fasadowe

"Technologia suchego montażu polega na mocowaniu kamienia do ścian budynku przy zastosowaniu odpowiednich kotew, bez użycia jakichkolwiek mas wiążących między kamieniem a ścianą"

http://www.lauda.com.pl/Kotwy-do-montazu-elewacji-kamiennych...

"Realizujemy: wentylowane elewacje kamienne (fasady) z piaskowca na tzw. suchy montaż, ściany marmurowe i granitowe , posadzki i schody z granitu i marmuru."

https://www.marmur-granit.pl
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4suchy montaż (elewacji)
Paweł Janiszewski
2pośredni montaż elewacji na sucho
geopiet


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pośredni montaż elewacji na sucho


Explanation:
The dry cladding method creates a gap of around 30 to 45 mm in between back wall and stone lining , providing a layer of air cushion that acts as a thermal barrier. - https://goo.gl/ucQmJQ

-------

Sposoby mocowanie elewacji kamiennych:

pośredni montaż na sucho

Elementy kamienne montowane są do ściany za pomocą rusztów z aluminium, stali nierdzewnej lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie. Ruszty te przenoszą obciążenia na nośne elementy budynku gdy bezpośrednie mocowanie do ścian jest niezalecane ze względu na nieskuteczność zakotwienia (ściany wykonane z materiałów innych niż cegła i beton).
To jedna z najnowocześniejszych metod montażu – okładziny można montować we wszystkich płaszczyznach. Szkielet do mocowania okładziny zawieszony jest na konstrukcji nośnej budynku lub jest elementem samonośnym, niezależnym od podparcia – pozwala to uzyskać zróżnicowane formy elewacji.
Płyty kamienne montuje się do rusztu przy pomocy spawanych lub przykręcanych kotew, pozostawiając szczelinę powietrzną (2-5 cm) między okładziną a warstwą termoizolacji - http://elewacje.pl/pl/technologie/elewacje_kamienne

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 33

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suchy montaż (elewacji)


Explanation:
Ja bym przetłumaczył krótko, nawet bez tej elewacji, którą podałem w nawiasie jako opcjonalną. Kontekst jest znany (walls) więc IMO nie trzeba się rozpisywać. Tym bardziej, że ten punkt nie dotyczy bezpośrednio suchego montażu, ale sposobów zabezpieczania kamienia z tego co widzę.

Montaż piaskowca, wapienia, granitu tzw. metodą „suchego montażu” wymaga doświadczenia.

http://elewacjezpiaskowca.pl/montaz

"O wiele bardziej skomplikowane jest okładanie elewacji wielkoformatowymi płytami granitowymi. Najpopularniejsza obecnie technologia, to tzw. suchy montaż."

http://www.grabinex.pl/aktualnosci/8-granit-plyty-fasadowe

"Technologia suchego montażu polega na mocowaniu kamienia do ścian budynku przy zastosowaniu odpowiednich kotew, bez użycia jakichkolwiek mas wiążących między kamieniem a ścianą"

http://www.lauda.com.pl/Kotwy-do-montazu-elewacji-kamiennych...

"Realizujemy: wentylowane elewacje kamienne (fasady) z piaskowca na tzw. suchy montaż, ściany marmurowe i granitowe , posadzki i schody z granitu i marmuru."

https://www.marmur-granit.pl

Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
dziękuję




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search