particle foam

Polish translation: tu: wypełniacz z pianki

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:particle foam
Polish translation:tu: wypełniacz z pianki
Entered by: Adrian Liszewski

07:41 Oct 15, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Materials (Plastics, Ceramics, etc.)
English term or phrase: particle foam
Chodzi o spienione cząstki, lub granulat do ich wytwarzania, które będą służyć przede wszystkim jako wypełniacz do opakowań, coś co się potocznie nazywa "chrupki opakowaniowe".
Adrian Liszewski
Poland
wypełniacz z pianki
Explanation:
np. wypełniacz z pianki PU
Selected response from:

Robert Foltyn
Poland
Grading comment
W tłumaczeniu użyłem innego wyrażenia, ale zaproponowane przez kolegę odpowiada zadanemu przeze mnie pytaniu - dlatego dodaję. Może komuś w przyszłości pomoże.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3granulat piankowy
Paweł Janiszewski
3pianka cząsteczkowa
Paweł Janiszewski
3wypełniacz z pianki
Robert Foltyn


Discussion entries: 6





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wypełniacz z pianki


Explanation:
np. wypełniacz z pianki PU

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
W tłumaczeniu użyłem innego wyrażenia, ale zaproponowane przez kolegę odpowiada zadanemu przeze mnie pytaniu - dlatego dodaję. Może komuś w przyszłości pomoże.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pianka cząsteczkowa


Explanation:
"Pianka cząsteczkowa łączy zdolność pochłaniania energii (nawet po dużym obciążeniu udarowym) z odpowiednimi właściwościami w zakresie sprężystości i odkształcania izotropowego."

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4142/nagroda-za-deske-...

"Tworzywo E-por jest spienionym interpolimerem opartym na złożonej formule różnych polimerów, które oddziałują ze sobą, a także ze środkiem spieniającym. Jest odporną na pękanie pianką cząsteczkową, która jest również bardzo odporna na rozpuszczalniki."

https://www.plastech.pl/wiadomosci/Tworzywo-E-por-do-produkc...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-10-15 09:49:07 GMT)
--------------------------------------------------

"Element został wykonany przy użyciu pianki cząsteczkowej Neopolen firmy BASF."

https://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4142/nagroda-za-deske-...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-10-15 09:51:35 GMT)
--------------------------------------------------

To jako materiał do produkcji różnych wyrobów.


Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
granulat piankowy


Explanation:
A jeśli mają to być to tylko i wyłącznie "chrupki", użyłbym takiego terminu.

Paweł Janiszewski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search