basic facts

Polish translation: Podstawowe pojęcia (dodawania i odejmowania)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:basic facts
Polish translation:Podstawowe pojęcia (dodawania i odejmowania)
Entered by: DLyons

09:09 Apr 10, 2014
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics / program matematyki dla klas 1-5
English term or phrase: basic facts
Kontekst: tekst zawierający standardy kształcenia w klasach 1-5.

Tutaj jest dosyć jasna definicja tego, o co tutaj chodzi http://arb.nzcer.org.nz/supportmaterials/maths/concept_map_b...

Przykładowe zdanie:
"Use number sentences involving addition and subtraction basic facts to represent and solve real-world and mathematical problems; create real-world situations corresponding to number sentences"

Chodzi oczywiście o sensowny odpowiednik w PL (i nie "podstawowe fakty" - proszę zerknąć na definicję).

Z góry dziękuję za pomoc.
Magdalena Szewciów
Poland
Podstawowe pojęcia (dodawania i odejmowania)
Explanation:
It seems to me that this refers to Math concepts.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2014-04-10 11:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

tabel Dodawanie i tabel odejmowanie
Selected response from:

DLyons
Ireland
Grading comment
Przyznaję punkty dlatego, że jest to najbliższe opisowemu terminowi, który zastosowałam.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3Podstawowe pojęcia (dodawania i odejmowania)
DLyons
2 +1elementarna wiedza
Remolek
2podstawy matematyki
geopiet


Discussion entries: 5





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
podstawy matematyki


Explanation:
A definition of basic facts

"Any number or mathematical fact or idea that can be instantly recalled without having to resort to a strategy to derive it." - http://arb.nzcer.org.nz/supportmaterials/maths/concept_map_b...

----

Ten, kto chce nauczyć się matematyki, musi znać tabliczkę mnożenia. To absolutna podstawa.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Remolek: Uważałbym. Mnie (co prawda po paru latach studiów mat.) kojarzy się to z teorią mnogości itp. A więc właśnie z budowaniem aksjomatyki i dowodzeniem rzeczy, nad którymi zwykle przechodziłoby się do porządku dziennego.
20 mins
  -> dziękuję za uwagę,

27 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
elementarna wiedza


Explanation:
lub 'wiedza elementarna'. 'Elementarz' byłby przestarzały, ale odpowiadałby sensem IMHO.

--------------------------------------------------
Note added at 30 mins (2014-04-10 09:40:54 GMT)
--------------------------------------------------

Można z dopełnieniem 'wiedza o/z zakresu' itp.

Remolek
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dimitar Dimitrov: Lub podstawowa wiedza.
20 days
  -> Tak. Dziękuję za komentarz!

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Podstawowe pojęcia (dodawania i odejmowania)


Explanation:
It seems to me that this refers to Math concepts.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2014-04-10 11:14:14 GMT)
--------------------------------------------------

tabel Dodawanie i tabel odejmowanie

DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 127
Grading comment
Przyznaję punkty dlatego, że jest to najbliższe opisowemu terminowi, który zastosowałam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  geopiet: as well multiplications and divisions :)
11 mins
  -> The source only mentions addition and subtraction - that's why I bracketed them.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search