corrected p value

Polish translation: skorygowana wartość p

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:corrected p value
Polish translation:skorygowana wartość p
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

14:02 Nov 10, 2019
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: corrected p value
Raw and corrected p values for tests of the null hypothesis of no change over time in behavioral outcomes

Dzięki serdeczne :)
Epcia33
skorygowana wartość p
Explanation:
Wartość p, p-wartość, prawdopodobieństwo testowe (ang. p-value, probability value) – prawdopodobieństwo, że zależność jaką zaobserwowano w losowej próbie z populacji mogła wystąpić przypadkowo, wskutek losowej zmienności prób, choć w populacji wcale nie występuje. Jest to narzędzie służące jedynie do podstawowej kontroli błędów, i świadczy o wartości dowodowej danych jedynie pośrednio. Według wielu przeglądów i komentarzy błędne interpretacje wartości {\displaystyle p}p są w naukach powszechne

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartość_p
cccccccc
Skorygowana wartość p dla interakcji glukoza x cukrzyca wynosił 0,04].
http://www.ptkardio.pl/Stezenie_glukozy_we_krwi_a_ryzyko_pok...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4wartość p z poprawką na porównania wielokrotne
Remolek
3skorygowana wartość p
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
skorygowana wartość p


Explanation:
Wartość p, p-wartość, prawdopodobieństwo testowe (ang. p-value, probability value) – prawdopodobieństwo, że zależność jaką zaobserwowano w losowej próbie z populacji mogła wystąpić przypadkowo, wskutek losowej zmienności prób, choć w populacji wcale nie występuje. Jest to narzędzie służące jedynie do podstawowej kontroli błędów, i świadczy o wartości dowodowej danych jedynie pośrednio. Według wielu przeglądów i komentarzy błędne interpretacje wartości {\displaystyle p}p są w naukach powszechne

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wartość_p
cccccccc
Skorygowana wartość p dla interakcji glukoza x cukrzyca wynosił 0,04].
http://www.ptkardio.pl/Stezenie_glukozy_we_krwi_a_ryzyko_pok...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 201

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wartość p z poprawką na porównania wielokrotne


Explanation:
Jeśli poprawka dotyczy porównań wielokrotnych
"wartość p z uwzględnieniem poprawki na porównania wielokrotne".
Zazwyczaj ta poprawka jest podawana z nazwy, np.
"wartość p z poprawką Bonferroniego".


    https://pl.wikipedia.org/wiki/Problem_por%C3%B3wna%C5%84_wielokrotnych
Remolek
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search