working correlation

Polish translation: robocza korelacja (robocza macierz korelacji)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:working correlation
Polish translation:robocza korelacja (robocza macierz korelacji)
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

11:10 Dec 6, 2019
English to Polish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: working correlation
EGT was analyzed using Generalized Estimating Equations (GEE) with logit link, binomial error structure, and exchangeable or unstructured working correlation.

Bardzo dziękuję za pomoc.
Epcia33
robocza korelacja (robocza macierz korelacji)
Explanation:
Robocza macierz korelacji. Ta macierz korelacji przedstawia zależności wewnątrzobiektowe. Jej rozmiar jest określany przez liczbę pomiarów, czyli przez liczbę połączeń wartości zmiennych wewnątrzobiektowych. Można wybrać jedną z poniższych struktur:

Niezależna. Powtarzane pomiary są nieskorelowane.
AR(1). Powtarzane pomiary wykazują relację autoregresyjną pierwszego rzędu. Korelacja między dwoma elementami odpowiada rho dla sąsiednich elementów, rho2 dla elementów oddzielonych jednym elementem itd. jest ograniczone, tak że –1

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-12-06 13:35:46 GMT)
--------------------------------------------------

Robocza macierz korelacji. Ta macierz korelacji przedstawia zależności wewnątrzobiektowe. Jej rozmiar jest określany przez liczbę pomiarów, czyli przez liczbę połączeń wartości zmiennych wewnątrzobiektowych. Można wybrać jedną z poniższych struktur:

Niezależna. Powtarzane pomiary są nieskorelowane.
AR(1). Powtarzane pomiary wykazują relację autoregresyjną pierwszego rzędu. Korelacja między dwoma elementami odpowiada rho dla sąsiednich elementów, rho2 dla elementów oddzielonych jednym elementem itd. jest ograniczone, tak że –1
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(nieusystematyzowana) korelacja robocza
Jerzy Czaja-Szwajcer
3robocza korelacja (robocza macierz korelacji)
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 4





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
robocza korelacja (robocza macierz korelacji)


Explanation:
Robocza macierz korelacji. Ta macierz korelacji przedstawia zależności wewnątrzobiektowe. Jej rozmiar jest określany przez liczbę pomiarów, czyli przez liczbę połączeń wartości zmiennych wewnątrzobiektowych. Można wybrać jedną z poniższych struktur:

Niezależna. Powtarzane pomiary są nieskorelowane.
AR(1). Powtarzane pomiary wykazują relację autoregresyjną pierwszego rzędu. Korelacja między dwoma elementami odpowiada rho dla sąsiednich elementów, rho2 dla elementów oddzielonych jednym elementem itd. jest ograniczone, tak że –1

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-12-06 13:35:46 GMT)
--------------------------------------------------

Robocza macierz korelacji. Ta macierz korelacji przedstawia zależności wewnątrzobiektowe. Jej rozmiar jest określany przez liczbę pomiarów, czyli przez liczbę połączeń wartości zmiennych wewnątrzobiektowych. Można wybrać jedną z poniższych struktur:

Niezależna. Powtarzane pomiary są nieskorelowane.
AR(1). Powtarzane pomiary wykazują relację autoregresyjną pierwszego rzędu. Korelacja między dwoma elementami odpowiada rho dla sąsiednich elementów, rho2 dla elementów oddzielonych jednym elementem itd. jest ograniczone, tak że –1

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 201

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(nieusystematyzowana) korelacja robocza


Explanation:
lepiej brzmi jeśli po unstructured użyjemy słowa korelacja a za nim robocza

Jerzy Czaja-Szwajcer
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search