thermosiphoning

Polish translation: konwekcja

11:26 Apr 24, 2005
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / silniki gazowe
English term or phrase: thermosiphoning
szok termiczny wywołany "t." bywa często problemem podczas zamykania pracy silnika - istnieje taki polski termin jak "termosyfonowanie"?
Marta Chmielowiec
Polish translation:konwekcja
Explanation:
Thermosiphoning (sometimes called passive) works on the principle that hot water is less dense than cold water so it naturally rises. Thermosiphoning keeps water flowing through the solar collector without electric pumps. For this reason, the solar collector should be mounted beneath the water storage tank.

Z opisu wynika, że to raczej zjawisko konwekcji. BTW, cóż to za szok termiczny podczas wyłączania silnika? Owszem, mówi się, że po długiej jeździe nie należy od razu wyłączać silnika z turbodoładowaniem, właśnie po to, żeby sprężarka stopniowo obniżyła temperaturę, ale co to ma wspólnego z konwekcją?
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
dzięki serdeczne ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1efekt / zasada termosyfonu
petrolhead
3konwekcja
Andrzej Lejman


Discussion entries: 3





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konwekcja


Explanation:
Thermosiphoning (sometimes called passive) works on the principle that hot water is less dense than cold water so it naturally rises. Thermosiphoning keeps water flowing through the solar collector without electric pumps. For this reason, the solar collector should be mounted beneath the water storage tank.

Z opisu wynika, że to raczej zjawisko konwekcji. BTW, cóż to za szok termiczny podczas wyłączania silnika? Owszem, mówi się, że po długiej jeździe nie należy od razu wyłączać silnika z turbodoładowaniem, właśnie po to, żeby sprężarka stopniowo obniżyła temperaturę, ale co to ma wspólnego z konwekcją?


    Reference: http://www.dulley.com/docs/f443.htm
Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 190
Grading comment
dzięki serdeczne ;)

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
efekt / zasada termosyfonu


Explanation:
tu może chodzić o coś w rodzaju:
"nierównomiernego nagrzania elementów/układów silnika spowodowanego bezwładnością w działaniu układu chłodzenia"

Zasada termosyfonu
Jest to samoczynny obieg wody w układzie chłodzenia, dzięki wykorzystaniu w odpowiedni sposób zjawiska polegającego na zmniejszania się ciężaru właściwego wody w miarę wzrostu jej temperatury. Silniej nagrzana część wody unosi się w górę, podczas gdy ochłodzona część wody opada jednocześnie w dół. Krążenie wody według zasady termosyfonu jest mało intensywne, w związku z tym układ chłodzenia musi mieć o wiele większą pojemność niż układ z obiegiem przymusowym.




    Reference: http://szymkrzysztof.republika.pl/silnik.html
petrolhead
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 338

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  leff: thermosiphon = termosyfon; thermosiphon cooling = chłodzenie termosyfonowe [słownik NT]
55 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search