PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

home run

Polish translation: powrót (części) maszyny do pozycji wyjściowej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:home run
Polish translation:powrót (części) maszyny do pozycji wyjściowej
Entered by: Miłosz Sliwa

13:03 Dec 2, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: home run
The button will turn green when the home run has been completed and the machine has been returned to its starting position.
Miłosz Sliwa
Poland
powrót (części) maszyny do pozycji wyjściowej
Explanation:
www.opus.com.pl/pub/File/Instrukcje/Gilotyny/Ideal_4810_95_4850_95_6550_95.doc

"Do podniesienia maszyny z palety potrzeba czterech silnych mężczyzn. ... Ustaw włącznik główny (1) w pozycji I. Nóż powinien powrócić do pozycji wyjściowej ..."

www.str-faktor.pl/vg450.htm

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-12-02 13:11:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bialystok.computerplus.com.pl/PCI/pcitechnologie....

Po ucięciu materiału rama maszyny wraca do wyjściowej pozycji, tuż za stałą szczęką ...

Łatwość pracy i programowania maszyny dzięki graficznemu interfejsowi z .... ustawiane ponad nożycami w pozycji wyjściowej; Urządzenie wynoszące kopyto na ...

www.mechanizator.pl/frezowanie/g-code.html



--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-12-02 13:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi się, że ciąg dalszy tego zdania zwyczajnie "wyjaśnia" wcześniej użyte wyrażenie 'home run'.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-12-03 12:02:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

No i dzięki :)
Selected response from:

EnglishDirect
Grading comment
No i fajnie :) Dzięki !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4powrót (części) maszyny do pozycji wyjściowej
EnglishDirect
4ruch powrotny
Polangmar


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ruch powrotny


Explanation:
Oczywiście, że jest to to samo, co "powrót do pozycji wyjściowej", ale rozumiem, że chodzi o uniknięcia powtórzenia (a nie tylko o wyjaśnienie/przetłumaczenie:)).

http://tinyurl.com/28493r
http://tinyurl.com/yus2l3
http://tinyurl.com/yqe67v

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2374

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
powrót (części) maszyny do pozycji wyjściowej


Explanation:
www.opus.com.pl/pub/File/Instrukcje/Gilotyny/Ideal_4810_95_4850_95_6550_95.doc

"Do podniesienia maszyny z palety potrzeba czterech silnych mężczyzn. ... Ustaw włącznik główny (1) w pozycji I. Nóż powinien powrócić do pozycji wyjściowej ..."

www.str-faktor.pl/vg450.htm

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-12-02 13:11:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.bialystok.computerplus.com.pl/PCI/pcitechnologie....

Po ucięciu materiału rama maszyny wraca do wyjściowej pozycji, tuż za stałą szczęką ...

Łatwość pracy i programowania maszyny dzięki graficznemu interfejsowi z .... ustawiane ponad nożycami w pozycji wyjściowej; Urządzenie wynoszące kopyto na ...

www.mechanizator.pl/frezowanie/g-code.html



--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-12-02 13:17:25 GMT)
--------------------------------------------------

Wydaje mi się, że ciąg dalszy tego zdania zwyczajnie "wyjaśnia" wcześniej użyte wyrażenie 'home run'.

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-12-03 12:02:37 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

No i dzięki :)

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 32
Grading comment
No i fajnie :) Dzięki !
Notes to answerer
Asker: Prawdę mówiąc jak obstawiałem to samo ale w tym wypadku... zarówno HOME RUN = powrót do położenia wyjściowego jak i "machine has been returned to its starting position" = powrót do położenia wyjściowego. Jedno i drugie tak samo?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Szlijan: absolutnie tak
0 min
  -> Dziękuję.

agree  leff
56 mins
  -> Dziękuję. Pozdrawiam!

agree  maciejm: Oczywiśćie, że tak
7 hrs
  -> Dziękuję. Pozdrawiam!

agree  skisteeps
12 hrs
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search