side shift clamp

Polish translation: cylindry zaciskowe przesuwu bocznego

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:side shift clamp
Polish translation:cylindry zaciskowe przesuwu bocznego
Entered by: jarekab

12:47 Dec 12, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / backhoe loaders
English term or phrase: side shift clamp
Prezentacja koparko-ładowarki. Opis części "koparkowej" w tylnej części maszyny.
"Side shift clamp cylinders".
Siłowniki zacisku/blokady (??) przesunięcia bocznego (??)
stake
Poland
cylindry zaciskowe przesuwu bocznego
Explanation:
propozycja dla podanej całości "side shift clamp cylinders"
Selected response from:

jarekab
Poland
Grading comment
Dzięki :) Ostatecznie "siłowniki blokady przesunięcia bocznego". Jednak dodać do glosariusza się nie odważę ;)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4siłowniki zaciskowe o przesuwie poprzecznym
Polangmar
3cylindry zaciskowe przesuwu bocznego
jarekab


Discussion entries: 1





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cylindry zaciskowe przesuwu bocznego


Explanation:
propozycja dla podanej całości "side shift clamp cylinders"

jarekab
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 42
Grading comment
Dzięki :) Ostatecznie "siłowniki blokady przesunięcia bocznego". Jednak dodać do glosariusza się nie odważę ;)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Na pewno nie cylindry.
7 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
siłowniki zaciskowe o przesuwie poprzecznym


Explanation:
W zasadzie są to siłowniki przesuwające boczne ramiona zaciskowe, czyli pracujące poprzecznie siłowniki zacisków bocznych (poprzeczne siłowniki zacisków bocznych).

A hydraulically operated side shift clamping device for use in a fork lift or light cargo conveying appliance. The device comprises two hydraulically operated cylinders having pistons which pistons operate to open and close clamping arms attached thereto.
http://www.freepatentsonline.com/3831795.html

Tu na rysunku: http://www.freepatentsonline.com/3831795.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 day7 hrs (2010-12-13 20:43:20 GMT)
--------------------------------------------------

Jeśli chodzi o blokadę zwalniania, to "zwalniania" wydaje się nadmiarowe. Sformułowałbym to na przykład tak: siłowniki blokady przesuwu bocznego (ramy).

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2374
Notes to answerer
Asker: Wszystko niby się zgadza, ale nadal nie jestem przekonany, gdyż nigdzie nie znajduję takiego zestawienia. Udało mi się znaleźć natomiast "blokada zwalniania ramy przesuwnej koparki podsiębiernej" (http://www.koparkaolsztyn.pl/KOMATSU%20WB97S.pdf) i myślę, że to może być właśnie to. (Niestety odniesienia do angielskojęzycznych stron nie są zbyt pomocne. Ja doskonale wiem jak to wygląda, a potrzebny mi jest polski odpowiednik z w miarę wiarygodnym źrodłem.)





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search