ultrasonic welding actuator

Polish translation: ultradźwiękowa głowica zgrzewająca z siłownikiem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ultrasonic welding actuator
Polish translation: ultradźwiękowa głowica zgrzewająca z siłownikiem
Entered by: Ekhangel

12:07 Apr 9, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: ultrasonic welding actuator
Jak tu: https://www.telsonic.com/en/products/ultrasonic-weld-actuato...
Ekhangel
ultradźwiękowa głowica zgrzewająca z siłownikiem
Explanation:
Tak bym to ujął.

Określenie "sonotroda" to spolszczenie angielskiego wyrazu.

Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Wprawdzie mało zwięźle jak na materiał marketingowy (akurat w moim przypadku), ale chyba najtrafniej merytorycznie, dziękuję. Taki zresztą już jest urok naszego języka, że od zwięzłości stroni... Szlag mnie przykładowo ostatnio trafia z tym "podmiot przetwarzający dane" zamiast zgrabnego "data processor".
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ultradźwiękowa głowica zgrzewająca z siłownikiem
Andrzej Mierzejewski
3sonotroda ultradźwiękowa
Frank Szmulowicz, Ph. D.
3Pneumatyczny układ wykonawczy zgrzewarki ultradźwiękowej
Mariusz Koch


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Pneumatyczny układ wykonawczy zgrzewarki ultradźwiękowej


Explanation:
albo krócej: Pneumatyczny aktuator ...

Słownik naukowo-techniczny, WNT
ultrasonic welding - zgrzewanie ultradźwiękowe

http://www.sonictech.pl/produkt.htmhttp://www.sonictech.pl/p...

http://www.tworzywa.pwr.wroc.pl/pl/dydaktyka/zgrzewanie-ultr...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Element_wykonawczy

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-04-09 14:28:00 GMT)
--------------------------------------------------

Te układy zwykle są napędzane pneumatycznie. Poza tym zdjęcie z linka od pytającego podpowiada, że sterowanie jest pneumatyczne.

There is also some method to apply force (usually air pressure supplied by a pneumatic piston) to hold the materials together during welding.
https://science.howstuffworks.com/ultrasonic-welding1.htm

W typowej zgrzewarce ultradźwiękowej możemy wyodrębnić część mechaniczną – stół, kolumna, pneumatyka oraz część ultradźwiękową generator, przetwornik (konwerter), falowód (booster), narzędzie (sonotroda).
http://www.promatik-kielce.com.pl/zgrzewarki/

Układ ultradźwiękowy najczęściej jest poruszany siłownikiem pneumatycznym, który zapewnia także odpowiedni docisk narzędzia do obrabianych przedmiotów
https://s1.plastech.pl/pub/downloads/mini_informator_ultradz...

Mariusz Koch
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Marta Szkodzińska: Skąd wiadomo, że aktuator jest pneumatyczny? Edit: ja nie twierdzę, że on nie jest pneumatyczny, ale to informacja, której nie ma w źródle. A ogólnie zgadzam się z odpowiedzią :)
41 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sonotroda ultradźwiękowa


Explanation:
Urządzenia do zgrzewania ultradźwiękowego pracują w zakresie częstotliwości od 10 kHz do pojedynczych GHz. Wymiary i moce urządzeń praktycznie są największe dla najniższych częstotliwości. Typowa zgrzewarka ultradźwiękowa składa się z:

układu drgającego
generatora mocy
falowodu
sonotrody
kowadła
siłownika
http://www.konstrukcjeinzynierskie.pl/2010/27-fragmenty/fmar...

ccccc
Moze wspóąpracować z generatorami serii SL35-400/600 i RL35-400/600
Symetryczna sonotroda tytynowa o pwierzchni zgrzewania - 6 x 9
http://www.pl-sonic.com/pls/uploads/images/1_RINCO/HT35-1.jp...

http://www.pl-sonic.com/pls/?
language=pl&content=pl//8_RINCO/1_ZGRZEWANIE%20TWORZYW/3_ZGRZEWARKI%20RECZNE/4_HT35.html

ccc
Zgrzewarki ultradźwiękowe możemy podzielić na dwa typy: do zgrzewania plastików oraz do zgrzewania metali.
Zgrzewarki do łączenia tworzyw sztucznych działają na zasadzie dostarczenia dużej dawki energii mechanicznej do materiałów umieszczonych między drgającym narzędziem (sonotroda) a kowadłem.
http://www.sonictech.pl/foto/saphir2m.jpg
http://www.sonictech.pl/co to sa UD.htm

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1439

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ultradźwiękowa głowica zgrzewająca z siłownikiem


Explanation:
Tak bym to ujął.

Określenie "sonotroda" to spolszczenie angielskiego wyrazu.



Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 988
Grading comment
Wprawdzie mało zwięźle jak na materiał marketingowy (akurat w moim przypadku), ale chyba najtrafniej merytorycznie, dziękuję. Taki zresztą już jest urok naszego języka, że od zwięzłości stroni... Szlag mnie przykładowo ostatnio trafia z tym "podmiot przetwarzający dane" zamiast zgrabnego "data processor".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search