Snap-in wiper seal

Polish translation: pierścień zgarniający z obudową metalową/pasowany na wcisk

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Snap-in wiper seal
Polish translation:pierścień zgarniający z obudową metalową/pasowany na wcisk
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

15:49 Jun 16, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: Snap-in wiper seal
Bez kontekstu

Obrazowo:
Snap-In Wiper Seal (https://www.amazon.com/Caterpillar-Snap-Wiper-7J3320-Afterma...
Biurobob
pierścień zgarniający z obudową metalową/pasowany na wcisk
Explanation:
http://www.parkerstore.pl/files/biblioteka/uszczelnienia/PDE...
++++++++++
The metal part keeps the seal in the groove through spring force.

Usztywnienie metalowe wymaga pasowanie w obudowie na wcisk.
https://ssr.wroc.pl/?pierscienie-zgarniajace-typu-z-oraz-typ...

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Wiper seal functions

http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/images/Products/H...

exclude external contaminants from enter¬ing the cylinder assembly and the hydraulic system

accept the lubrication film back into the cylinder when the rod retracts

http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/index.php/10-prod...
+++++++

Some seals, such as press-in wiper seals, have a metal sleeve that retains the seal in an open groove by press forces (--> fig. 9)
http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/images/Products/H...


http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/index.php/10-prod...

ccccc
Pierścienie zgarniające
Pierścienie zgarniające instalowane są w systemach uszczelniających cylindrów aby zeskrobywać brud, obce cząstki lub wilgoć z wysuniętych tłoczysk podczas gdy na powrót cofają się one do wnętrza cylindrów. Zapobiegają one w ten sposób zanieczyszczeniu płynu hydraulicznego co z kolei mogłoby spowodować uszkodzenie pierścieni prowadzących, samych uszczelnień oraz innych komponentów.
https://www.tss.trelleborg.com/pl/pl/products_2/hydraulicscr...

cccccccccccccc
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3pierścień zgarniający z obudową metalową/pasowany na wcisk
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2pióro wycieraczki wciskane
Iwona Gandor


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
snap-in wiper seal
pióro wycieraczki wciskane


Explanation:
Taka luźna propozycja - może to pióro wycieraczki wciskane (wkładane jakby "na klik"?)
chociaż tylko zgaduje i nie znam tematu
coś wyskakuje w google, może to coś pomoże ;)

Iwona Gandor
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
snap-in wiper seal
pierścień zgarniający z obudową metalową/pasowany na wcisk


Explanation:
http://www.parkerstore.pl/files/biblioteka/uszczelnienia/PDE...
++++++++++
The metal part keeps the seal in the groove through spring force.

Usztywnienie metalowe wymaga pasowanie w obudowie na wcisk.
https://ssr.wroc.pl/?pierscienie-zgarniajace-typu-z-oraz-typ...

cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
Wiper seal functions

http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/images/Products/H...

exclude external contaminants from enter¬ing the cylinder assembly and the hydraulic system

accept the lubrication film back into the cylinder when the rod retracts

http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/index.php/10-prod...
+++++++

Some seals, such as press-in wiper seals, have a metal sleeve that retains the seal in an open groove by press forces (--> fig. 9)
http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/images/Products/H...


http://www.ecosealthailand.com/Ecoseal2016/index.php/10-prod...

ccccc
Pierścienie zgarniające
Pierścienie zgarniające instalowane są w systemach uszczelniających cylindrów aby zeskrobywać brud, obce cząstki lub wilgoć z wysuniętych tłoczysk podczas gdy na powrót cofają się one do wnętrza cylindrów. Zapobiegają one w ten sposób zanieczyszczeniu płynu hydraulicznego co z kolei mogłoby spowodować uszkodzenie pierścieni prowadzących, samych uszczelnień oraz innych komponentów.
https://www.tss.trelleborg.com/pl/pl/products_2/hydraulicscr...

cccccccccccccc

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1545
Grading comment
Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search