radial offset

Polish translation: odchyłka promieniowa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:radial offset
Polish translation:odchyłka promieniowa
Entered by: Ekhangel

13:56 Aug 9, 2018
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: radial offset
https://books.google.pl/books?id=pVlmCwAAQBAJ&pg=PA58&lpg=PA...


"Przesunięcie promieniowe", czy jest na to jakieś inne fachurowe określenie?
Ekhangel
odchyłka promieniowa
Explanation:
Elementy walcowe są stosowane w wielu rozwiązaniach konstrukcyjnych i często stanowią odpowiedzialne
połączenia. Niezbędna jest zatem kontrola ich geometrii – w tym odchyłek kształtu. Odchyłka walcowości może
przybierać różną postać, a wpływ na nią ma odchyłka linii środkowej, odchyłka promieniowa i przekrojów
poprzecznych. Z linku poniżej...
Selected response from:

Marian Krzymiński
Poland
Grading comment
Thank you. You too, Frank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3odchyłka promieniowa
Marian Krzymiński
3uskok promieniowy
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uskok promieniowy


Explanation:
a. Nawet wady o wymiarach rzędu setnych części milimetra
mog byś przyczyną pęknięć. Dlatego wadliwy proces produkcji rur (niewłaściwe połączenie taśmy z której zwijana jest rura, uskok na krawędzi)
http://www.dbc.wroc.pl/Content/1749/doktorat.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2018-08-09 14:31:31 GMT)
--------------------------------------------------

Albo, uskok na krawędzi zewnętrzej (outside radial offset), wewnętrznej (inner radial offset)

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1545

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
odchyłka promieniowa


Explanation:
Elementy walcowe są stosowane w wielu rozwiązaniach konstrukcyjnych i często stanowią odpowiedzialne
połączenia. Niezbędna jest zatem kontrola ich geometrii – w tym odchyłek kształtu. Odchyłka walcowości może
przybierać różną postać, a wpływ na nią ma odchyłka linii środkowej, odchyłka promieniowa i przekrojów
poprzecznych. Z linku poniżej...


    Reference: http://www.not.pl/wydawnictwo/INZ2013/Z3/2_NOWAKOWSKI.pdf
Marian Krzymiński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1266
Grading comment
Thank you. You too, Frank.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search