short/long shoulder bolt

Polish translation: śruba częściowo gwintowana z krótką/długą częścią niegwintowaną/walcową

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:short/long shoulder bolt
Polish translation:śruba częściowo gwintowana z krótką/długą częścią niegwintowaną/walcową
Entered by: Adrian Liszewski

09:56 Feb 11, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: short/long shoulder bolt
W motocyklu elementy owiewki są mocowane kompletem śrub, na rysunku jest zaznaczone, w których miejscach jest śruba "long shoulder", a w których "short shoulder". Wstępnie wybieram opcję "śruba z długą/krótką częścią niegwintowaną", macie może jakieś lepsze propozycje? Dokument nie rozwodzi się przesadnie nad tymi śrubami, to jest procedura wymiany filtra powietrza.
Adrian Liszewski
Poland
śruba częściowo gwintowana z krótką/długą częścią niegwintowaną/walcową
Explanation:
The shoulder is the unthreaded section.
ccccc
Śruby z łbem sześciokątnym (częściowo gwintowane)
https://www.skil.pl/media//contentmanager/items/stepbystep/s...
https://www.skil.pl/instrukcje-krok-po-kroku/wkrecanie-w-met...

ccccc
Shoulder bolts are screws with an unthreaded shoulder that is larger in diameter than the threads.
https://www.boltdepot.com/Shoulder_bolts.aspx
cccccccccccccccccccccc

Wytrzymałość na rozciąganie klasa 12.9
Powierzchnia oksydowana na czarno
Część walcowa o średnicy d1 szlifowana

https://www.elesa-ganter.pl/produkty/elementy-maszyn/seria/i...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2krótka/długa śruba pasowana
Paweł Janiszewski
3śruba częściowo gwintowana z krótką/długą częścią niegwintowaną/walcową
Frank Szmulowicz, Ph. D.


Discussion entries: 30





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
śruba częściowo gwintowana z krótką/długą częścią niegwintowaną/walcową


Explanation:
The shoulder is the unthreaded section.
ccccc
Śruby z łbem sześciokątnym (częściowo gwintowane)
https://www.skil.pl/media//contentmanager/items/stepbystep/s...
https://www.skil.pl/instrukcje-krok-po-kroku/wkrecanie-w-met...

ccccc
Shoulder bolts are screws with an unthreaded shoulder that is larger in diameter than the threads.
https://www.boltdepot.com/Shoulder_bolts.aspx
cccccccccccccccccccccc

Wytrzymałość na rozciąganie klasa 12.9
Powierzchnia oksydowana na czarno
Część walcowa o średnicy d1 szlifowana

https://www.elesa-ganter.pl/produkty/elementy-maszyn/seria/i...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1727

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
krótka/długa śruba pasowana


Explanation:
Ja bym był bardziej za tym, że short/long dotyczy długości śruby.

Shoulder bolt:
https://www.pololu.com/product/209

Śruba pasowana:
https://www.elesa-ganter.pl/produkty/elementy-maszyn/seria/i...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-02-11 11:03:41 GMT)
--------------------------------------------------

„Śruby pasowane ISO 7379 to ekonomiczne elementy konstrukcyjne do szerokiego zastosowania."

https://www.ebmia.pl/sruby-pasowane-7379-c-196_4837_3480_221...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-02-11 13:27:49 GMT)
--------------------------------------------------

Alternatywnie: śruba pasowana z krótką/długą częścią walcową

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2019-02-11 13:30:02 GMT)
--------------------------------------------------

lub częścią niegwintowaną", bo walcowy może być czasem i łeb.

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 172

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: Szczęśliwy nabywca owiewki obejrzy śruby i zdecyduje, która jest short, a która long. ;-)
54 mins

agree  Crannmer
8 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search