welding jig

Polish translation: przyrząd spawalniczy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:welding jig
Polish translation:przyrząd spawalniczy
Entered by: Adrian Liszewski

11:23 Apr 17, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: welding jig
Tłumaczę arkusz, w którym firma (producent pomp i sprężarek) chwali się posiadanym sprzętem. Firma ma trzy "welding jig", z czego wszystkie trzy są przechylane. Chciałem nie używać określenia "uchwyt do spawania", bo zauważyłem, że małe, czasami nawet mocowane magnetycznie uchwyty przytrzymujące na stole każdy z łączonych elementów też są określane tą nazwą.
Adrian Liszewski
Poland
przyrząd spawalniczy
Explanation:
Jakość Roboty do spawania & Przyrząd spawalniczy Jig Producent
polish.robotic-weldingfixtures.com/

Top Talent Automotive Fixture and Jigs Co.,LTD jest Najlepiej Roboty do spawania, Przyrząd spawalniczy Jig i Elementy konstrukcji spawanej dostawca, My ma ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-04-17 13:21:59 GMT)
--------------------------------------------------

Kilka przyrządów to już oprzyrządowanie spawalnicze.
Selected response from:

A.G.
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4przyrząd spawalniczy
A.G.
4stanowisko spawalnicze
Andrzej Mierzejewski
2pozycjoner spawalniczy
geopiet
3 -1osadzarka spawalnicza
Frank Szmulowicz, Ph. D.
Summary of reference entries provided
What Is a Welding Jig?
geopiet

Discussion entries: 4





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
osadzarka spawalnicza


Explanation:
Spawalnicze osadzarka z regulowaną wysokością
z podnośnikiem hydraulicznym podstawy platformy

https://www.forster-welding-systems.com/pdf/katalog_pl.pdf

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1727

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Mierzejewski: O ile widzę, tylko ta firma używa tego określenia. Możliwe, że tłumaczenie maszynowe z niedostateczną weryfikacją przez człowieka. Zdaje się, że tłumacz EN-PL nie wiedział, co czyta.
18 mins
  -> I pattern myself against my compatriots at home.

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stanowisko spawalnicze


Explanation:
Prawdopodobnie. IMO składa się ze stołu spawalniczego + stosownych uchwytów + spawacza (= człowieka) i/albo robota.

Gdyby to były tylko uchwyty spawalnicze, to nie byłoby czym się chwalić. ;-)

Patrz pierwsza mała fotografia w http://www.forsterweldingtables.co.uk/ .

--------------------------------------------------
Note added at   38 min (2019-04-17 12:02:22 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie zamiast stołu może być rama: https://www.forster-welding-systems.com/


Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1004
Notes to answerer
Asker: Szukałem trochę innego określenia (oznaczającego stałą konstrukcję, ten taki stelaż/przymiar do spawania danej serii produktów), ale to zaproponowane też da radę - myślę czy nie użyć w wersji "stanowisko spawalnicze ze stołem".


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Frank Szmulowicz, Ph. D.: Stanowiski spawalnicze is simply a place where the welder sits at a table, so it is nothing special. A jig, on the other hand, has a much more complex function to set the elements in correct position and orientation with respect one another.
1 hr
  -> Still, it depends on author's understanding of the word "jig". I'm not 100% sure. Are you?

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przyrząd spawalniczy


Explanation:
Jakość Roboty do spawania & Przyrząd spawalniczy Jig Producent
polish.robotic-weldingfixtures.com/

Top Talent Automotive Fixture and Jigs Co.,LTD jest Najlepiej Roboty do spawania, Przyrząd spawalniczy Jig i Elementy konstrukcji spawanej dostawca, My ma ...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-04-17 13:21:59 GMT)
--------------------------------------------------

Kilka przyrządów to już oprzyrządowanie spawalnicze.

A.G.
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1960

13 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
pozycjoner spawalniczy


Explanation:
POZYCJONERY

Dostarczamy pozycjonery projektowane wg indywidualnych potrzeb klienta - http://teproma.pl/urzadzenia-i-przyrzady-spawalnicze/

-----

Pozycjonery spawalnicze, na których umieścimy uprzednio element do obróbki, nawet ten większego gabarytu, możemy swobodnie ustawiać pod własną wygodę oraz potrzebę, dostosowując kąt nachylenia oraz jego pozycję. Obrotniki spawalnicze umożliwią wszelkie czynności związane ze spawaniem, cieciem i szlifowaniem, a także czynnościami montażowymi, a dzięki niemu możliwe jest uzyskanie wysokiej jakości w znacznie prostszy sposób. - https://www.weldcut.pl/pol_m_Akcesoria-spawalnicze_Obrotniki...

----

Na tegorocznych targach Expo Welding w Sosnowcu zaprezentowano pozycjoner spawalniczy SP25 CNC z możliwością programowania kolejnych ruchów ramienia i stołu. Dzięki temu rozwiązaniu można zaplanować kolejność wykonywania spawów zgodnie z technologią. - https://pozycjonery-spawalnicze.pl/

----

Pozycjonery spawalnicze pozwalają na mocowanie i manipulowanie elementami do spawania w celu ustalenia najlepszej pozycji spawalniczej - http://www.muxhel.pl/pozycjonery-spawalnicze


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442




Reference comments


13 hrs
Reference: What Is a Welding Jig?

Reference information:
When you want to saw a board apart, you use a clamp to keep the wood in place. Welders need more advanced welding tools than simple clamps in order to make certain that a welding project turns out as intended without flaws or damage. One of these tools—and one of the most practical tools in a welder’s arsenal—is a jig.

What Is a Jig?
A jig is a large brace that keeps a welding project stable in the face of pressure, heat, motion, and force. A quality jig will streamline welding work by keeping parts together in a vice grip. Whether the welding is entirely manual, partially automatic, or fully robotic, a jig moves the workpiece while the tool remains stationary.

Jigs and Fixtures

While a jig is somewhat similar to a welding fixture, a fixture allows for both tool and workpiece to be moved together. Some jigs are attached to welding tables and have the function of a frame welding fixture; these may be known as frame welding jigs. The ergonomic design of all jigs minimizes the work needed to complete a task.

https://www.weldingschool.com/blog/welding/what-is-a-welding...

-----

A jig is a type of custom-made tool used to control the location and/or motion of parts or other tools. - https://en.wikipedia.org/wiki/Jig_(tool)#

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search