arrester

Polish translation: przerywacz (płomienia)

21:50 Jul 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / norma - combustible dust
English term or phrase: arrester
Static Dry Flame Arrester – A static dry flame arrester is a device that attaches to a vessel nozzle and includes both a deflagration vent (rupture disc) and a flame arrestor.

Only “Approved/Listed” static dry flame arresters with testing and approval certification by a national testing agency (e.g UL, FM, TÜV, CSA) shall be used.
Anna Kruczek
Poland
Polish translation:przerywacz (płomienia)
Explanation:
"Przerywacz płomienia to urządzenie, które pozwala na przepływ gazu, ale zatrzymuje płomień w celu przeciwdziałania powstawaniu pożaru lub wybuchu. Przerywacze płomienia stosuje się w wielu różnych sytuacjach. Osoba odpowiedzialna za dobór przerywaczy musi wiedzieć, w jaki sposób działają te urządzenia, i jakie są ich ograniczenia. Poniższy artykuł stanowi wprowadzenie do technologii i terminologii przerywaczy płomienia oraz dostępnych na rynku typów produktów."

http://magazynex.pl/articles/view/76

"Końcowe przerywacze płomienia stosuje się jako zabezpieczenie wydmuchów technologicznych ze zbiorników, urządzeń i aparatów. Dzielą się na końcowe przerywacze płomienia deflagracji oraz deflagracji i spalania długotrwałego."

https://www.grupa-wolff.eu/armatura_przemyslowa/przerywacze-...
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3przerywacz (płomienia)
Paweł Janiszewski
3zawór odcinający
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zawór odcinający


Explanation:
A Flame Arrestor is a device which allows gas to pass through it but stops a flame in order to prevent a larger fire or explosion. There is an enormous variety of situations in which flame arrestors are applied.

https://www.emerson.com/documents/automation/flame-arrestor-...

ccccccccccccc
Zawory odcinające VENTEX ESI
Zawory typy VENTEX to dostępny w wielu rozmiarach i wersjach, pasywny system odsprzęgania wybuchu. Montowany jest on na kanałach instalacji odpylających, centralnego odkurzania, transportu nad- i podciśnieniowego, suszenia czy też granulacji. W większości przypadków są to konstrukcje odporne na maksymalne ciśnienie wybuchu. Zawór zamyka się pod wpływem przemieszczającej się w rurociągu fali ciśnienia wybuchu. Specjalna konstrukcja zaworu w formie „gruszki” sprawia, że zawór tylko w niewielkim stopniu wpływa na przepływającą przez jego wnętrze mieszaninę. Rozwiązanie to jest dopuszczone do stosowania w przypadku palnych i wybuchowych gazów, pyłów oraz mieszanin hybrydowych. Niemniej gdy w strumieniu znajdują się pyły, należy mieć na uwadze, iż ich zawartość nie może przekroczyć wartości granicznych określonych w dokumentacji. Wynika to z konstrukcji zaworu, w którym „gruszka” przy zamknięciu jest dociskana do specjalnej uszczelki. Tolerancje są tu bardzo niewielkie i wynoszą 0,1–0,15 mm. Zbyt wysoka zawartość pyłu grozi obrastaniem lub wycieraniem uszczelnienia zaworu, co może prowadzić do nieprawidłowego działania.
https://www.grupa-wolff.eu/wp-content/uploads/2017/04/zawory...
https://www.grupa-wolff.eu/bezpieczenstwo-wybuchowe/zabezpie...

Odsprzęganie wybuchu (izolacja lub odcinanie wybuchu) to niezbędny element każdego systemu zabezpieczającego przed skutkami wybuchu. Zadaniem układu odsprzęgającego jest odcięcie aparatu, w którym doszło do wybuchu od pozostałej części instalacji – zapobiega to rozprzestrzenieniu się wybuchu na inne aparaty i otoczenie.

https://www.tessa.eu/product-category/bezpieczenstwo-wybucho...


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-07-31 00:11:40 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccc
Mechaniczny zawór odcinający

IEP Technologies oferuje zarówno pasywne, jak i aktywne opcje izolacji przeciwwybuchowej, łagodzące rozprzestrzenianie się płomienia. Pasywny zawór odcinający wybuch to samoczynne urządzenie, które zapewnia mechaniczną barierę ograniczającą rozprzestrzenianie się płomienia i palących się materiałów między połączonymi urządzeniami. Aktywny szybki zawór odcinający zamyka się gwałtownie, aby zapewnić mechaniczną barierę ograniczającą rozprzestrzenianie się deflagracji. Z założenia może wytrzymać pełne ciśnienie deflagracji w zamkniętym zbiorniku. Gdy problemem jest zanieczyszczenie produktu, w ramach zapobiegania deflagracji często wybiera się opcję izolowania mało wytrzymałych, połączonych ze sobą zbiorników. Zwykle czujniki ciśnienia zamontowane na zbiorniku wykrywają wzrost ciśnienia powodowany zbliżającym się wybuchem. Czujniki przesyłają sygnał do panelu sterowania, który uruchamia szybki zawór odcinający, przerywając jednocześnie proces.
https://www.ieptechnologies.pl/miejsca-wystepowania-zagrozen...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1684

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przerywacz (płomienia)


Explanation:
"Przerywacz płomienia to urządzenie, które pozwala na przepływ gazu, ale zatrzymuje płomień w celu przeciwdziałania powstawaniu pożaru lub wybuchu. Przerywacze płomienia stosuje się w wielu różnych sytuacjach. Osoba odpowiedzialna za dobór przerywaczy musi wiedzieć, w jaki sposób działają te urządzenia, i jakie są ich ograniczenia. Poniższy artykuł stanowi wprowadzenie do technologii i terminologii przerywaczy płomienia oraz dostępnych na rynku typów produktów."

http://magazynex.pl/articles/view/76

"Końcowe przerywacze płomienia stosuje się jako zabezpieczenie wydmuchów technologicznych ze zbiorników, urządzeń i aparatów. Dzielą się na końcowe przerywacze płomienia deflagracji oraz deflagracji i spalania długotrwałego."

https://www.grupa-wolff.eu/armatura_przemyslowa/przerywacze-...

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search