fugitive dust

Polish translation: emisja niezorganizowana pyłu

21:57 Jul 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / norma - combustible dust
English term or phrase: fugitive dust
Fugitive Dust Collection Systems - For processes handling combustible dusts, fugitive dust collection systems shall be provided to collect fugitive dust and maintain dust levels to < 1/32” (0.8 mm).
Examples include locations where combustible dust leakage is known to occur, such as dumping stations, packaging machines, mixers, etc.

Central vacuum cleaning systems and Fugitive dust collection systems with piping 4” or greater in diameter shall have an deflagration isolation device located near the inlet to the AMS.

Dust collection “socks,” installed on process vents that vent inside the building, shall not be used to collect fugitive dusts.


Czy może być "pył lotny"?
Pozdrawiam
Anna Kruczek
Poland
Polish translation:emisja niezorganizowana pyłu
Explanation:
Redukcja emisji niezorganizowanej pyłów

Niezorganizowana emisja pyłów dotyczy bardzo wielu podmiotów, począwszy od niewielkich składów węgla, aż do największych kopalni, zakładów chemicznych i elektrowni. Przyczyną emisji jest przy tym zawsze bezpośredni kontakt drobnych frakcji materiału z powietrzem - http://wszystkooemisjach.pl/187/redukcja-emisji

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-07-31 00:05:56 GMT)
--------------------------------------------------

3.2. Emisja niezorganizowana pyłu w wyniku erozji wietrznej

Na terenie każdej kopalni odkrywkowej występują powierzchnie ulegające ciągłym lub okresowym oddziaływaniom wiatru. Są to nie tylko obszary płaskie, ale również zwałowiska mas nadkładowych oraz urobku, a także drogi technologiczne znajdujące się na terenie kopalni. Powierzchnie te stanowią niehomogeniczne ródła emisji pyłu do powietrza. - https://www.academia.edu/16625098/Metodyka_wyznaczania_pola_...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3pył lotny
Paweł Janiszewski
3niekontrolowana emisja pyłu
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2emisja niezorganizowana pyłu
geopiet
Summary of reference entries provided
Fugitive dust
geopiet

Discussion entries: 2





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
emisja niezorganizowana pyłu


Explanation:
Redukcja emisji niezorganizowanej pyłów

Niezorganizowana emisja pyłów dotyczy bardzo wielu podmiotów, począwszy od niewielkich składów węgla, aż do największych kopalni, zakładów chemicznych i elektrowni. Przyczyną emisji jest przy tym zawsze bezpośredni kontakt drobnych frakcji materiału z powietrzem - http://wszystkooemisjach.pl/187/redukcja-emisji

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2019-07-31 00:05:56 GMT)
--------------------------------------------------

3.2. Emisja niezorganizowana pyłu w wyniku erozji wietrznej

Na terenie każdej kopalni odkrywkowej występują powierzchnie ulegające ciągłym lub okresowym oddziaływaniom wiatru. Są to nie tylko obszary płaskie, ale również zwałowiska mas nadkładowych oraz urobku, a także drogi technologiczne znajdujące się na terenie kopalni. Powierzchnie te stanowią niehomogeniczne ródła emisji pyłu do powietrza. - https://www.academia.edu/16625098/Metodyka_wyznaczania_pola_...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 422

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
niekontrolowana emisja pyłu


Explanation:
29]PN-EN 15445:2008(U) Niekontrolowana i rozproszona emisja w sektorze
przemysłowym. Ocena źródeł emisji pyłu z zastosowaniem odwróconego modelowania
dyspersji (RDM)
http://www.gios.gov.pl/images/dokumenty/prtr/przewodnik_2011...

CEN, EN 15445:2008 Fugitive and diffuse emissions of common concern to industry sectors - Qualification of
fugitive dust sources by reverse dispersion modelling, 2008.
https://www.ekoportal.gov.pl/fileadmin/Ekoportal/Pozwolenia_...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1684

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pył lotny


Explanation:
"Posner R.: Fog and fence: capturing fugitive dust. Mgła i zasłona - wychwytywanie pyłów lotnych. World
Coal 2015 nr 5 s. 49-50, 52, il."

http://komag.eu/images/maszynygornicze1/Nowosci_w_literaturz...

"Emisje gazów cieplarnianych z przemysłu naftowego i gazowniczego to emisje pochodzące ze spalania paliw (głównie emisje ditlenku węgla) oraz tzw. emisje lotne (fugitive emission), czyli emisje z wszystkich innych źródeł, włączając zagospodarowanie gazu odpadowego, emisje przez nieszczelności urządzeń, emisje par ze zbiorników, zrzuty gazów do atmosfery przez układy regulacji ciśnienia, emisje z pochodni w których spalany jest gaz, czy emisje podczas awarii"


Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 66




Reference comments


2 hrs
Reference: Fugitive dust

Reference information:
Fugitive dust is an environmental air quality term that refers to very small particles suspended in the air, the source of which is primarily the Earth's soil. - https://en.wikipedia.org/wiki/Fugitive_dust

--------

Significant atmospheric dust arises from the mechanical disturbance of granular material exposed to the air. Dust generated from these open sources is termed "fugitive" because it is not discharged to the atmosphere in a confined flow stream. - https://www3.epa.gov/ttn/chief/ap42/ch13/final/c13s02.pdf

--------

Fugitive dust is particulate matter (particle pollution) that becomes airborne from activities such as construction, commercial mining, demolition and soil erosion from wind - https://www.des.nh.gov/organization/commissioner/pip/factshe...

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 422




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search