nut bracket

Polish translation: obudowa nakrętek kulowych

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:nut bracket
Polish translation:obudowa nakrętek kulowych
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

17:28 Sep 1, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: nut bracket
Jaki będzie polski odpowiednik ,,nut bracket''? Widać coś takiego tu: https://tech.thk.com/en/products/thkdlinks.php?id=363

Z góry dziękuję
Grzegorz Mysiński
Poland
obudowa nakrętek kulowych
Explanation:
Nakrętki kulowe mogą być bezpośrednio mocowane do mechanizmu napędzanego, lub też z zastosowaniem specjalnych obudów do nakrętek kulowych. Wszystko to uzależnione jest zarówno od samej konstrukcji, jak i od systemu pracy przekładni kulowej.
https://www.ebmia.pl/images/kategoria_images/housing_mgd.jpg
https://www.ebmia.pl/sruby-trapezowe-kulowe-akcesoria-obudow...

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2019-09-01 18:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccc
Nakrętki kulowe HIWIN
https://www.ebmia.pl/sruby-nakretki-hiwin-kulowe-c-196_45_46...
https://www.ebmia.pl/images/kategoria_images/nakretkakukowa....

Śruby kulowe
Nakrętki kulowe są podstawowym wyposażeniem przekładni kulowych. Nakrętka kulowa jest integralną i jednocześnie nieodłączną częścią przekładni, która pozwala na przenoszenie obciążeń poprzez współpracę ze śrubą kulową i kulkami, które wypełniają gwint kulowy nakrętki i śruby kulowej. Jest to najbardziej wydajny i jednocześnie najbardziej precyzyjny system przenoszenia obciążeń oraz napędów w obecnej technologii maszynowej.
https://www.ebmia.pl/sruby-nakretki-kulowe-c-196_45_46_2831_...

Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję bardzo.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1obudowa nakrętek kulowych
Frank Szmulowicz, Ph. D.
4obejma mocująca do nakrętki kulowej
Andrzej Mierzejewski
3klamra/zacisk (cztero) śrubowy
geopiet


Discussion entries: 5





  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
obudowa nakrętek kulowych


Explanation:
Nakrętki kulowe mogą być bezpośrednio mocowane do mechanizmu napędzanego, lub też z zastosowaniem specjalnych obudów do nakrętek kulowych. Wszystko to uzależnione jest zarówno od samej konstrukcji, jak i od systemu pracy przekładni kulowej.
https://www.ebmia.pl/images/kategoria_images/housing_mgd.jpg
https://www.ebmia.pl/sruby-trapezowe-kulowe-akcesoria-obudow...

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2019-09-01 18:07:23 GMT)
--------------------------------------------------

cccccccc
Nakrętki kulowe HIWIN
https://www.ebmia.pl/sruby-nakretki-hiwin-kulowe-c-196_45_46...
https://www.ebmia.pl/images/kategoria_images/nakretkakukowa....

Śruby kulowe
Nakrętki kulowe są podstawowym wyposażeniem przekładni kulowych. Nakrętka kulowa jest integralną i jednocześnie nieodłączną częścią przekładni, która pozwala na przenoszenie obciążeń poprzez współpracę ze śrubą kulową i kulkami, które wypełniają gwint kulowy nakrętki i śruby kulowej. Jest to najbardziej wydajny i jednocześnie najbardziej precyzyjny system przenoszenia obciążeń oraz napędów w obecnej technologii maszynowej.
https://www.ebmia.pl/sruby-nakretki-kulowe-c-196_45_46_2831_...



Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1707
Grading comment
Dziękuję bardzo.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.: Obudowa/obsada
14 hrs
  -> Dziękuję A.G. Serdecznie pozdrawiam.

47 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
klamra/zacisk (cztero) śrubowy


Explanation:
The model MC nut bracket is designed for use with BNK finished shaft end precision ball screw nuts. - https://tech.thk.com/en/products/pdf/en_a15_330.pdf

---------



geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 426

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obejma mocująca do nakrętki kulowej


Explanation:
Tak bym to ujął.

To nie jest "obudowa/obejma nakrętki kulowej", ponieważ nie "obejmuje" ani nie "obudowuje" nakrętki, a TYLKO jest mocowana do niej (= tejże nakrętki) z boku i jest podstawą do mocowania narzędzi itp. Nakrętka przemieszcza/przeciąga/przesuwa narzędzia itp. wzdłuż śruby pociągowej.

Na podstawie http://poltech24.pl/obudowa-mocowanie-nakretki-kulowej-fi-16...

--------------------------------------------------
Note added at   18 godz. (2019-09-02 12:04:32 GMT)
--------------------------------------------------

W moim linku przy drugiej ilustracji - sformu:owanie "Wygląd obudowy do mocowania nakrętki kulowej fi16 jest nieprawidłowe, ponieważ to nie nakrętka jest mocowana. Mocowane są narzędzia itp. - do tej nakrętki.

Andrzej Mierzejewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1004

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  A.G.: Obudowa, obejma służy tak do mocowania nakrętki, jak i do mocowania narzędzia itp. To jest element pośredniczący
19 hrs
  -> Przymuję, że nakrętka jest zasadniczym elementem, bo ciągnie/przesuwa/itp. narzędzie. Nakrętka i obudowa są stałymi elementami, a narzędzia są wymienne. Dlatego "obudowa mocująca (domyślnie: narzędzia) do nakrętki." Obudowa tylko pośredniczy.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search