tank valve

Polish translation: zawór

09:27 Sep 22, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: tank valve
"Before opening the tank valve on an oxygen cylinder which is connected to an oxy-fuel cutting torch, you should turn the diaphragm screw (...)"
Weronika Urszula Trzop-Bhatia
United Kingdom
Polish translation:zawór
Explanation:
Ja bym się nie przejmował członem "tank" i uprościł to do zaworu po prostu. Dalsza część i kontekst wyraźnie informuje gdzie ten zawór się znajduje i jaką ma funkcję.
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zawór
Paweł Janiszewski
3 +1zawór tlenowy
geopiet


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zawór tlenowy


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-09-22 10:59:24 GMT)
--------------------------------------------------

Przekrój palnika - https://dobryspaw.pl/skin/frontend/dobryspaw/default/img/pal...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-09-22 11:04:57 GMT)
--------------------------------------------------

* Korekta *

zawór butlowy tlenu

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-09-22 11:10:33 GMT)
--------------------------------------------------

Przy dłuższych przerwach w pracy należy zamknąć również dopływ gazów do palnika (np. przez zamknięcie zaworów butlowych) a następnie opróżnić z gazów reduktory, węże i palnik przez zwolnienie śrub nastawczych reduktorów, oraz krótkotrwałe otwarcie zaworów palnika. - https://www.perun.pl/images/pal/p1.pdf - page 2

-----

11. Butle do gazów technicznych należy chronić przed nadmiernym nagrzaniem lub oziębianiem. Zawór butlowy należy otwierać powoli. - https://www.perun.pl/images/pal/p3.pdf - pagr 2


--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2019-09-22 15:26:09 GMT)
--------------------------------------------------

* Korekta II * per PanPeter


zawór butli, albo zawór na butl

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 450

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.: butlowy
15 mins
  -> dziękuję, zajrzyj też do dyskusji

2 days 56 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zawór


Explanation:
Ja bym się nie przejmował członem "tank" i uprościł to do zaworu po prostu. Dalsza część i kontekst wyraźnie informuje gdzie ten zawór się znajduje i jaką ma funkcję.

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 172

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Mierzejewski: .
1 day 2 hrs
  -> Dziękuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search