PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

yield torque (moment obrotowy plastyczności? płynięcia?

Polish translation: moment uplastycznienia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:yield torque
Polish translation:moment uplastycznienia
Entered by: Jacek Kościukiewicz

19:24 Oct 16, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / oil & gas
English term or phrase: yield torque (moment obrotowy plastyczności? płynięcia?
Yield Torque: Torque that causes yielding in the connection (usually yielding of the pin nose). Yield Torque
rating does NOT consider the torque that may radially buckle the pipe body at the grip points. Yield Torque
values for the pipe body and connection which are based on nominal dimensions and minimum material yield
strength.
Jacek Kościukiewicz
Poland
moment uplastycznienia
Explanation:
Propozycja alternatywna i chyba nawet bardziej jestem do niej przekonany

yield torque = plastification torque


-----------------------------------------------------------------------
"Plastification torque
or yield torque"

http://www.oapi.int/Ressources/memoire/17128.pdf (fig. 2)
Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
Dziękuję :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4moment uplastycznienia
Paweł Janiszewski
4moment płynięcia
Paweł Janiszewski
3moment obrotowy na granicy/w punkcie uplastycznienia połączenia (gwintowego) podczas dokręcania
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
moment obrotowy na granicy/w punkcie uplastycznienia połączenia (gwintowego) podczas dokręcania


Explanation:
Yield Torque: Indicates the torque at which damage will be inflicted to the connection and should never be approached.
http://www.tenaris.com/~/media/Files/ProductLiterature/Liter...

A torque to yield fastener (TTY) or stretch bolt is a fastener which is torqued beyond the state of elasticity and therefore undergoes plastic deformation, causing it to become permanently elongated.
https://en.wikipedia.org/wiki/Torque-to-yield_fastener

cccccccccccc
Wykonanie zadań (Excel) mających na celu sprawdzenie spełnienia warunku wytrzymałości na rozciąganie, obliczenie naprężenia działającego na rdzeń śruby, podanie wartości procentowej naprężenia na rdzeń śruby w stosunku do granicy plastyczności (Re) śruby, obliczenie optymalnego momentu dokręcania z użyciem wzoru Kellermanna i Kleina, wyznaczenie granicy uplastycznienia połączenia podczas dokręcania. Prowadzenie obliczeń z wykorzystaniem jednoczynnikowej i dwuczynnikowej ANOVA (dodatek do Excela „Analiza danych”).
https://pstconsulting.pl/szkolenia/polaczenia-gwintowe-anali...

ccccc
Jednym z najczęściej spotykanych problemów w procesie montażu połączeń gwintowych jest zjawisko odkształcenia plastycznego śruby lub gwintu wewnętrznego w otworze, które prowadzi do obniżenia wytrzymałości złącza, a nawet do zerwania śruby. Powodem powstawania tego zjawiska może być nieprawidłowo w stosunku do cech geometrycznych oraz właściwości mechanicznych i trybologicznych, obliczona wartości momentu dokręcania. Bardzo dobrym narzędziem wnioskowania statystycznego używanym w tym przypadku jest wieloczynnikowa analiza wariancji prowadzona na podstawie przygotowanego wcześniej planu eksperymentu. Testowaniu poddane mogą być takie czynniki (zmienne objaśniające X) jak między innymi: twardość śrub, nakrętek i podkładek, średnica podziałowa gwintu zewnętrznego i (lub) wewnętrznego, prędkość obrotowa dokręcania, ilość kroków dokręcania itp. W praktyce czynników powodujących problem może być nawet kilkanaście, dlatego ważne jest, aby wyselekcjonować z nich 3-4, które odpowiadają przynajmniej za 70% zmienności zmiennej objaśnianej (Y). Zmienną (Y) w tym przypadku może być punkt uplastycznienia połączenia gwintowego, pole powierzchni pod krzywą dokręcania czy nachylenie krzywej dokręcania w zakresie stosowalności prawa Hooke’a (w zakresie odkształceń sprężystych).
https://pstconsulting.pl/2018/10/29/jaka-wiedze-i-umiejetnos...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1739

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yield torque
moment płynięcia


Explanation:
Z doświadczenia - chociażby z moich dwóch ostatnich zleceń dokładnie w tym temacie. Chodzi o moment, przy którym zaczyna płynąć materiał gwintu na połączeniu rur (rura + zwornik).

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2019-10-17 05:33:34 GMT)
--------------------------------------------------

"The torque at the time when yielding and plastic deformation occur is referred to as the yield torque Ty."

https://patents.google.com/patent/WO2013073712A1/en

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yield torque
moment uplastycznienia


Explanation:
Propozycja alternatywna i chyba nawet bardziej jestem do niej przekonany

yield torque = plastification torque


-----------------------------------------------------------------------
"Plastification torque
or yield torque"

http://www.oapi.int/Ressources/memoire/17128.pdf (fig. 2)

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178
Grading comment
Dziękuję :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search