ball plunger

Polish translation: zatrzask kulkowy

09:44 Oct 23, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / krawędziarki - stemple - uchwyty i zaciski
English term or phrase: ball plunger
Szanowni Państwo,

Jak nazywa się po polsku ten element?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=1366&bi...

Pozdrawiam!
Anna Kruczek
Poland
Polish translation:zatrzask kulkowy
Explanation:
zatrzask kulkowy gwintowany - https://isn.page.link/nyEB

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2019-10-23 10:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

Spring plungers are used for indexing and accurate positioning of components and come in a variety of metric and standard sizes. These components use spring-force to apply pressure so that the ball or nose will remain positioned. - https://catalog.monroeengineering.com/category/plungers

-----

Zatrzaski kulkowe gwintowane, metalowe to elementy przeznaczone do szybkiego wzajemnego pozycjonowania części maszyn i urządzeń. Zastosowanie znajdują przede wszystkim w obudowach i elementach zabudowy. Wyposażone w standardowy gwint i sprężynę dają gwarancję mocnego i trwałego połączenia. - https://sklep.elesa-ganter.pl/pl/c/Zatrzaski-kulkowe/71
Selected response from:

geopiet
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2wkręt dociskowy z pełną kulką
Frank Szmulowicz, Ph. D.
1 +2zatrzask kulkowy
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +2
zatrzask kulkowy


Explanation:
zatrzask kulkowy gwintowany - https://isn.page.link/nyEB

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2019-10-23 10:29:19 GMT)
--------------------------------------------------

Spring plungers are used for indexing and accurate positioning of components and come in a variety of metric and standard sizes. These components use spring-force to apply pressure so that the ball or nose will remain positioned. - https://catalog.monroeengineering.com/category/plungers

-----

Zatrzaski kulkowe gwintowane, metalowe to elementy przeznaczone do szybkiego wzajemnego pozycjonowania części maszyn i urządzeń. Zastosowanie znajdują przede wszystkim w obudowach i elementach zabudowy. Wyposażone w standardowy gwint i sprężynę dają gwarancję mocnego i trwałego połączenia. - https://sklep.elesa-ganter.pl/pl/c/Zatrzaski-kulkowe/71

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 450

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  A.G.
10 hrs
  -> dziękuję

agree  Paweł Janiszewski
18 hrs
  -> dziękuję

44 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
wkręt dociskowy z pełną kulką


Explanation:

K0383
Wkręty dociskowe z kulką z pełną kulką
https://www.kipp.pl/pl/pl/Produkty/Elementy-manipulacyjne-St...
https://www.kipp.pl/xs_db/BILD_DB/0/www/30242/07110-1046.jpg

--------------------------------------------------
Note added at 45 mins (2019-10-23 10:30:48 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccccc
GN 605
Wkręty dociskowe z kulką
https://www.elesa-ganter.com/imgSiteRew/low/eg/PHOTO/08/605s...
https://www.elesa-ganter.pl/pl/pol/Elementy-maszyn--Wkrety-d...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1731

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Crannmer: wkręt dociskowy z kulką wystarczy // wkręt dociskowy bez łba z kulką
3 hrs
  -> Dziękuję Crannmer. Tak, zgadza się.

agree  PanPeter: kopiuję słuszny komentarz Cranmera
3 hrs
  -> Dziękuję PanPeter. Serdecznie pozdrawiam.

neutral  A.G.: Wygląda podobnie, ale to jest a ball headed set screw (nie ma sprężynki w środku)
10 hrs
  -> Plunger odnosi się do mechanizmu sprężynowego. https://www.kippusa.com/xs_db/BILD_DB/website/kipp/KIPP_USA/...

neutral  Paweł Janiszewski: Słuszna uwaga A.G. Poniżej taki wkręt Kipp "ball-end thrust screw". https://www.kipp.fr/fr/en/Products/Workholding-systems/Flexi...
18 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search