PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

saver

Polish translation: element zabezpieczający / ochronny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:saver
Polish translation:element zabezpieczający / ochronny
Entered by: Kamila Ołtarzewska

12:38 Oct 25, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering / a part of a ski simulator (część instalacji symulatora stoku do jazdy na nartach)
English term or phrase: saver
Annually a general inspection to be performed on the functioning of the installation parts, drives, hydraulics, savers, the status of the ski surface, all ski equipment and snowboards. This inspection should be done by XYZ authorized technicians.

Czy ktoś mógłby podzielić się doświadczeniem w tej dziedzinie? Dziękuję!
Kamila Ołtarzewska
Poland
element zabezpieczający / ochronny
Explanation:
Jeśli nie siatka, to zrobiłbym na tyle ogólnie, żeby można było do tego zaliczyć elementy różnego rodzaju, ale spełniające funkcje zabezpieczające użytkowników.

Czyli trzeba sprawdzić poprawne działanie (stan) elementów / zespołów zabezpieczających.

Selected response from:

Paweł Janiszewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2zabezpieczenie
Paweł Janiszewski
2element zabezpieczający / ochronny
Paweł Janiszewski


Discussion entries: 16





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
element zabezpieczający / ochronny


Explanation:
Jeśli nie siatka, to zrobiłbym na tyle ogólnie, żeby można było do tego zaliczyć elementy różnego rodzaju, ale spełniające funkcje zabezpieczające użytkowników.

Czyli trzeba sprawdzić poprawne działanie (stan) elementów / zespołów zabezpieczających.



Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: czyli ochraniacze // myślałem o takich ochraniaczach https://www.stokinarciarskie.pl/kat/zabezpieczenia-stokow/ma...
12 mins
  -> Mnie się "ochraniacze" kojarzą z elementami najczęściej zabezpieczającymi coś, na czym te ochraniacze się znajdują. Na przykład ludzie zakładają ochraniacze na siebie, zakładamy ochraniacz na materac, na łyżwy, na fotel w samochodzie itd.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zabezpieczenie


Explanation:
Albo jeszcze inaczej i jeszcze ogólniej. Termin zabezpieczenia obejmuje IMO też np. wszelkie czujniki itp., dzięki którym urządzenie jest wyłączane, gdy użytkownik się przewróci i tym podobne elementy.

Równie dobrze może chodzić o takie czujniki, wyłączniki itd., bo przecież "savers" występują obok napędów, hydrauliki.

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 178




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search