special trim

Polish translation: specjalny zespół gniazdo-zawieradło

09:46 Nov 30, 2019
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mechanics / Mech Engineering
English term or phrase: special trim
Kontekst: Valves with dome‐style attenuators combine the efficiency of a rotary valve with the noise reducing capability of a special trim.
Biurobob
Polish translation:specjalny zespół gniazdo-zawieradło
Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-11-30 10:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Description
V260 throttling ball valves are available in single‐seal, double block‐and‐bleed, dual‐seal, and bidirectional flow constructions with or without attenuators. Valves with dome‐style attenuators combine the efficiency of a rotary valve with the noise reducing capability of a special trim (figure 4). Valves without attenuators present little or no restriction to flow at full travel. - https://www.emerson.com/documents/automation/instruction-man...

-----

Opis
Zawory kulowe do dławienia przepływu V260 dostępne są w wersji z pojedynczym uszczelnieniem, z podwójnym zespołem typu block-and-bleed, z podwójnym uszczelnieniem oraz do obsługi przepływu dwukierunkowego z wyciszaczami lub bez.
Zawory z wyciszaczem typu kopułkowego łączą w sobie efektywność zaworów obrotowych z możliwością zmniejszenia hałasu charakterystyczną dla specjalnych zespołów gniazdo-zawieradło (ilustracja 4). Zawory bez wyciszaczy ograniczają w niewielkim stopniu lub w ogóle nie ograniczają przepływu przy pełnym otwarciu. - https://www.emerson.com/documents/automation/instruction-man...
Selected response from:

geopiet
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4specjalnego przycięciecia lub specjalnej obróbki
con tex
4specjalne wewnętrzne części zaworu
Paweł Janiszewski
3 +1specjalny zespół gniazdo-zawieradło
geopiet


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
specjalny zespół gniazdo-zawieradło


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-11-30 10:56:26 GMT)
--------------------------------------------------

Description
V260 throttling ball valves are available in single‐seal, double block‐and‐bleed, dual‐seal, and bidirectional flow constructions with or without attenuators. Valves with dome‐style attenuators combine the efficiency of a rotary valve with the noise reducing capability of a special trim (figure 4). Valves without attenuators present little or no restriction to flow at full travel. - https://www.emerson.com/documents/automation/instruction-man...

-----

Opis
Zawory kulowe do dławienia przepływu V260 dostępne są w wersji z pojedynczym uszczelnieniem, z podwójnym zespołem typu block-and-bleed, z podwójnym uszczelnieniem oraz do obsługi przepływu dwukierunkowego z wyciszaczami lub bez.
Zawory z wyciszaczem typu kopułkowego łączą w sobie efektywność zaworów obrotowych z możliwością zmniejszenia hałasu charakterystyczną dla specjalnych zespołów gniazdo-zawieradło (ilustracja 4). Zawory bez wyciszaczy ograniczają w niewielkim stopniu lub w ogóle nie ograniczają przepływu przy pełnym otwarciu. - https://www.emerson.com/documents/automation/instruction-man...


geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 442
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
1 hr

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalne wewnętrzne części zaworu


Explanation:
Definicja Emerson:

"Trim: The internal components of a valve that modulate the flow of the controlled
fluid. In a globe valve body, trim would typically include closure member, seat
ring, cage, stem, and stem pin."

https://www.emerson.com/documents/automation/control-valve-h...

Pytanie z ProZ:
https://www.proz.com/kudoz/english-to-polish/engineering-gen...

--------------------------------------------------
Note added at 23 hrs (2019-12-01 09:05:13 GMT)
--------------------------------------------------

Podsumowując:
W zaworach z tłumikami typu kopułkowego połączono wydajność zaworu obrotowego ze zdolnością do zmniejszania hałasu specjalnych wewnętrznych elementów zaworu.

Paweł Janiszewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 168

1 day 5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
specjalnego przycięciecia lub specjalnej obróbki


Explanation:
According to me noise reducing comes from special trim of the valve and thus can be obtained by suitable trimming of given valve.
Wg mnie właściowość zaworu powodująca niższy hałas wynika ze specjanego przycięcia zaworu lub specjalnej obróbki mechanicznej.

con tex
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Paweł Janiszewski: Oj chyba nie... Proszę spojrzeć na definicję trim w mojej odpowiedzi + zapoznać się z ofertą firmy Emerson.
15 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search