aspect ratio

Polish translation: format (obrazu)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aspect ratio
Polish translation:format (obrazu)
Entered by: Andrzej Lejman

20:43 Dec 2, 2004
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Media / Multimedia / manual
English term or phrase: aspect ratio
nie chce odkrywac Ameryki. Robie korekte instrukcji do kina domowego. Pierwszy / pierwotny / wstepny (?) tlumacz przyjal na to okreslenie, ktore w instrukcji mojego kina domowego nie wystepuje, a nawet powiedzialabym, ze jest bardzo oryginalne. Nie podam tutaj, bo nie o to chodzi. Natomiast, jak Wy to okreslacie. Dla wyjasnienia maly cytat:

The unit automatically adjusts the screen width of the output signal correctly when playing back a picture whose aspect ratio is 4:3.
bartek
...gdy odtwarza obraz w formacie 4:3
Explanation:
przyjęło się mówić o formacie 4:3 i 16:9, więc tak należy to przetłumaczyć
Selected response from:

Andrzej Lejman
Poland
Grading comment
Dzięki :-) Żebym to ja wiedziała, sk±d pierwotny tłumacz wzi±ł, to co upchał w tek¶cie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2...gdy odtwarza obraz w formacie 4:3
Andrzej Lejman
4współczynnik proporcji / współczynnik kształtu obrazu
dragomirov
4format
*eva*
4proporcje obrazuekranu
Natalie


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
proporcje obrazuekranu


Explanation:
LUB format

Jest to stosunek szerokosci do wysokosci obrazu

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2004-12-02 20:49:59 GMT)
--------------------------------------------------

oops - mialo byc \" obrazu/ekranu\"

Natalie
Poland
Native speaker of: Native in RussianRussian


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
...gdy odtwarza obraz w formacie 4:3


Explanation:
przyjęło się mówić o formacie 4:3 i 16:9, więc tak należy to przetłumaczyć

Andrzej Lejman
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Dzięki :-) Żebym to ja wiedziała, sk±d pierwotny tłumacz wzi±ł, to co upchał w tek¶cie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Arkadiusz Piatek: dokładnie tak
10 mins

agree  goodline: "format 4:3" = 20800 Polish pages in 0.13 seconds
11 hrs

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
współczynnik proporcji / współczynnik kształtu obrazu


Explanation:
Znam to z instrukcji

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2004-12-02 21:27:59 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.edycjavideo.pl/pl/helpglossary/letter=A/?id=1

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2004-12-02 21:28:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.edycjavideo.pl/pl/helpglossary/letter=A/?id=1

--------------------------------------------------
Note added at 47 mins (2004-12-02 21:30:43 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.edycjavideo.pl/pl/helpglossary/letter=A/?id=1

dragomirov
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natalie: ale chyba proporcja nie moze byc wlasnym wspolczynnikiem ;-)
4 mins

disagree  Andrzej Lejman: Z jakich instrukcji - tych tłumaczonych za 5 zł za stronę?
15 mins
  -> Jasne

agree  dieperle: a ja się zgadzam, współczynnik to nie to samo, co proporcja, a termin "współczynnik kształtu obrazu" jest we wszystkich fachowych (elektronika i technika) słownikach
2148 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search