floaters (in the field of vision)

Polish translation: mroczki

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:floaters (in the field of vision)
Polish translation:mroczki
Entered by: Malina9

16:41 Apr 15, 2005
English to Polish translations [Non-PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: floaters (in the field of vision)
Jak to wygląda, to wiem (bo miewam), ale jak to się nazywa? Mroczki? Pajączki?
Izabela Szczypka
Spain
mroczki
Explanation:
Skąd się biorą mroczki i czy są niebezpieczne dla zdrowia?. :: Czytaj ::.
Nadciśnienie tętnicze - profilaktyka i zwalczanie ...
Selected response from:

Malina9
Grading comment
Dzięki.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1mroczki
Malina9
4plamki
bartek


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
plamki


Explanation:
anat. plamka (w polu widzenia).
jak daje Kosciuszko


bartek
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 393

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mroczki


Explanation:
Skąd się biorą mroczki i czy są niebezpieczne dla zdrowia?. :: Czytaj ::.
Nadciśnienie tętnicze - profilaktyka i zwalczanie ...



    Reference: http://www.rumburak.website.pl/artykuly/art_zdrowie.html
Malina9
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 30
Grading comment
Dzięki.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ewa Latecka
4 hrs
  -> Dziekuje

agree  possum: a w artykule podanym w linku pojawiają się też: mroczki czyli męty.
16 hrs
  -> Dziekuje

disagree  Karolina Kalisz: mroczki to scotoma, floaters to męty (ciała szklistego zresztą), i to NIE jest to samo. Mroczek to kolokwialnie mówiąc "ciemna plama", a męty widziane oczami pacjenta to "opadające włókienka". I sygnalizują różne schorzenia, zupełnie różnych części oka.
1913 days
  -> Ponoć mroczki i męty to to samo




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search