postdoctoral associate

Polish translation: staż podoktorancki

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:postdoctoral associate
Polish translation:staż podoktorancki
Entered by: Joanna Kwiatowska

20:19 Apr 30, 2005
English to Polish translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: postdoctoral associate
stanowisko w laboratorium uniwersyteckim
wolt
staż podoktorancki
Explanation:
suggestion
w odniesieniu do posady, nie osoby
więc może "stażysta podoktorancki"...

W Polsce przyjęło się potoczne mówienie "postdoc" o tych zagranicznych posadach, ale po angielsku przynajmniej jest to tez określenie samej osoby, ("She's a postdoc.")
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD,GGLD:2004-20...
Selected response from:

Joanna Kwiatowska
Poland
Grading comment
Bardzo dziekuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4staż podoktorancki
Joanna Kwiatowska
3adiunkt
Jakub Szacki


  

Answers


10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
adiunkt


Explanation:
Nie ma zdaje się dokładnego polskiego odpowiednika. Ale adiunkt to do¶c szerokie pojecie - np. adiunkci sa tez w nadlesnictwach - a przynajmniej kiedys byli (zanim zostana nadel¶niczymi). Może więc się nada.

Jakub Szacki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 60

2 days 12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
staż podoktorancki


Explanation:
suggestion
w odniesieniu do posady, nie osoby
więc może "stażysta podoktorancki"...

W Polsce przyjęło się potoczne mówienie "postdoc" o tych zagranicznych posadach, ale po angielsku przynajmniej jest to tez określenie samej osoby, ("She's a postdoc.")
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD,GGLD:2004-20...


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD%2CGGLD%3A200...
    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&lr=&rls=GGLD%2CGGLD%3A200...
Joanna Kwiatowska
Poland
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bardzo dziekuję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search