inhalation injury

Polish translation: uraz inhalacyjny

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inhalation injury
Polish translation:uraz inhalacyjny
Entered by: M_Stojek

15:39 Aug 11, 2008
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / critical care medicine
English term or phrase: inhalation injury
Kontekst: poradnik dla lekarzy i pielęgniarek. Lista przyczyn zatrzymania oddechu u dzieci.
M_Stojek
uraz inhalacyjny
Explanation:
2 propozycje.
Selected response from:

Fitzcarraldo
Grading comment
Uczciwie powiem, że do mojego kontekstu bardziej pasowała odpowiedź Piotra, ale przyszłym pokoleniom bardziej się przyda "uraz inhalcyjny" :) Ogromnie dziękuję!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2uraz inhalacyjny
Fitzcarraldo
3inhalacja szkodliwych substancji
Piotr Sawiec


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
uraz inhalacyjny


Language variant: wziewne uszkodzenie dróg oddechowych

Explanation:
2 propozycje.


    Reference: http://journals.indexcopernicus.com/fulltxt.php?ICID=11925
    Reference: http://mediweb.pl/firstaid/wyswietl_vad.php?id=68
Fitzcarraldo
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 119
Grading comment
Uczciwie powiem, że do mojego kontekstu bardziej pasowała odpowiedź Piotra, ale przyszłym pokoleniom bardziej się przyda "uraz inhalcyjny" :) Ogromnie dziękuję!!!
Notes to answerer
Asker: Dziękuję :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  redoktor
16 hrs
  -> dzięki

agree  legato
23 hrs
  -> dzięki

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inhalacja szkodliwych substancji


Explanation:
nie do końca doslowne, ale czy nie o to chodzi?

--------------------------------------------------
Note added at 3 days20 hrs (2008-08-15 12:37:13 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

punkty punktami, ale zauważ, że tam stoi "select the most helpful answer", czy jakoś tak. Do glosariusza potem i tak można zmienić. Swoją drogą już przestalem walczyć o punkty, jak sie uda to fajnie, a jak nie to też fajnie.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Notes to answerer
Asker: Masz chyba rację :)

Asker: Do mojego kontekstu Twoje tłumaczenie pasuje najbardziej i taką wersję oddałam. Szkoda, że nie da się przyznać punktów dwóm osobom jednocześnie, a "uraz inhalacyjny" warto wprowadzić do glosariusza :) Jeszcze raz dzięki!!!

Asker: Te punkty to w sumie taka zabawa :) chociaż czasami się zdarza, że ludzie podchodzą do nich ambicjonalnie - na szczęście większość jednak nie :)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  redoktor: hm, ale oparzenie dróg oddechowych to też chyba "inhalation injury", a tu nie bardzo pasuje
14 hrs
  -> dlatego wiwat dobry kontekst, czy oparzenie jest spotykaną przyczyną zatrzymania oddechu? Może i tak. Uraz inhalacyjny brzmi tak samo tajemniczo jak inhalation injury :-)

neutral  Fitzcarraldo: dla uszu lekarzy i pielęgniarek, którym poradnik ma służyć, "uraz inhalacyjny" tajemniczo chyba nie zabrzmi?
22 hrs
  -> i jeszcze jedno, jeżeli dziecko zainhaluje np. dym, to urazu nie doznaje, a do zatrzymania oddechu dojść może, bez kontekstu naprawdę nie mam jednoznacznej opinii




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search