abdominal disturbance

Polish translation: dolegliwosci w obrebie jamy brzusznej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:abdominal disturbance
Polish translation:dolegliwosci w obrebie jamy brzusznej

09:00 Jun 21, 2009
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2009-06-24 19:54:04 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / opis leku
English term or phrase: abdominal disturbance
jak to ładnie ująć po polsku
Michal Berski
Poland
dolegliwosci w obrebie jamy brzusznej
Explanation:
Tak to ujeto w polskiej wersji raportu PSUR, ktory wlasnie tlumacze.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-06-21 17:18:19 GMT)
--------------------------------------------------

W badaniu porownano skutecznosc i bezpieczenstwo stosowania XXXX w leczeniu ostrej, niespecyficznej biegunki przebiegajacej z dolegliwosciami w obrebie jamy brzusznej - wzdeciami i bolesnymi skurczami spowodowanymi nadmiarem gazow.
Selected response from:

Magczer
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6dolegliwosci w obrebie jamy brzusznej
Magczer
3 +2dyskomfort brzuszny (uczucie niepokoju)
clairee
4nieprawidłowości w jamie brzusznej
Arkadiusz Witek
4ból brzucha
PETER KOWALSKI
3burczenie w brzuchu
Michal Kozlowski
3objawy dyspeptyczne
OTMed (X)
3dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego
R.S.
2dyskomfort w nadbrzuszu
geopiet


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nieprawidłowości w jamie brzusznej


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q="nieprawidłowości w jami...

Arkadiusz Witek
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 10
Notes to answerer
Asker: nieprawidłowości w jamie brzusznej to np. rak jelita. Tu chodzi o skutek uboczny leku - w postaci "niepokoju" w jamie brzusznej


28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
abdominal disturbance
dyskomfort brzuszny (uczucie niepokoju)


Explanation:
może tak? (z nawiasem lub bez)

http://www.google.com/search?hl=pl&rls=com.microsoft:pl:IE-S...

clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  geopiet: niezamierzony plagiat :)
6 mins

agree  R.S.: ponieważ moja propozycja jest już wykluczona
3 hrs
  -> dzięki ;-)

agree  Polangmar: Tak, tu nie ma wątpliwości, że chodzi o brzuch.;-))
7 hrs
  -> claro, regiones abdominis (nie mylić z "regiones bikinis" ;-)) thx...

33 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
dyskomfort w nadbrzuszu


Explanation:
Skutki uboczne zaobserwowane u dzieci były podobne do tych u dorosłych pacjentów. ..... zaparcia lub biegunka i uczucie dyskomfortu w nadbrzuszu, wymioty. ...


    Reference: http://tinyurl.com/ldfetu
geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  clairee: i tak niewykluczone, że nam konkurencja chleb sprzed nosa sprzątnie ;-)))
34 mins

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
objawy dyspeptyczne


Explanation:
albo obj. niestrawności tudzież zaburzenia dyspept./niestrawn.
Równie mętne jak oryginał.
Jeśli to ulotka dla pacj. to może objawy brzuszne?
Dyskomfort też jest OK, choć bliższym odpowiednikiem byłoby abdominal discomfort, termin dość częsty w ulotkach leków.

OTMed (X)
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 2497
Notes to answerer
Asker: to nie ulotka, tylko SPC


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego


Explanation:
adverse events: abdominal disturbance, eg. diarrhoea, nausea, vomiting, pain http://www.drugs-pro.com/hypertension/accupro.html

analogiczne działania niepożądane:
http://www.cukrzyca.info.pl/pacjent/leki/drug/106167.html

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-06-21 12:57:16 GMT)
--------------------------------------------------

czyli jest to dowód na to, że jest to bardzo niekonkretny termin ...

R.S.
PRO pts in category: 48
Notes to answerer
Asker: hm ,ale w moim przypadku nudności, biegunka, itd są wymienione osobno


5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ból brzucha


Explanation:
familiar term

PETER KOWALSKI
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
burczenie w brzuchu


Explanation:
Jeśli normalny pacjent ma zrozumieć co go czeka...

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2009-06-21 16:45:08 GMT)
--------------------------------------------------

albo 'dolegliwości żołądkowe' jeśli zbytnia precyzja nie jest potrzebna...

Michal Kozlowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
dolegliwosci w obrebie jamy brzusznej


Explanation:
Tak to ujeto w polskiej wersji raportu PSUR, ktory wlasnie tlumacze.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2009-06-21 17:18:19 GMT)
--------------------------------------------------

W badaniu porownano skutecznosc i bezpieczenstwo stosowania XXXX w leczeniu ostrej, niespecyficznej biegunki przebiegajacej z dolegliwosciami w obrebie jamy brzusznej - wzdeciami i bolesnymi skurczami spowodowanymi nadmiarem gazow.

Magczer
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  OTMed (X): chyba tak rzeczywiście jest najlepiej
2 mins

agree  Marek Koprowski: Też tak sądzę.
41 mins

agree  Michal Kozlowski
6 hrs

agree  M_Stojek
20 hrs

agree  Piotr Sawiec
23 hrs

agree  TechWrite: ew. dolegliwości brzuszne...
1 day 19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search