biochemical failure

Polish translation: wznowa biochemiczna

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:biochemical failure
Polish translation:wznowa biochemiczna
Entered by: Polangmar

14:53 Sep 11, 2011
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Terapia antynowotworowa
English term or phrase: biochemical failure
"Metastatic castrate resistant, also known as hormone refractory, prostate cancer, which is typically defined as disease progression as measured by biochemical failure (prostate specific antigen or PSA increase) after the use of any two distinct lines of hormonal therapy."

Tutaj omawiane było podobne zagadnienie:
http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/medical_general/...

Bardzo proszę o podanie fachowej nazwy.
Z góry dziękuję.
Zireael
wznowa biochemiczna
Explanation:
Dużo rzadziej nawrót biochemiczny.

Zależność pomiędzy wznową biochemiczną (wzrost PSA) a...
http://tinyurl.com/5s6sega

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2011-09-11 15:26:24 GMT)
--------------------------------------------------

Wielu autorów uważa, że podstawę rozpoznania wznowy biochemicznej stanowi dwukrotne oznaczenie stężenia PSA powyżej 2 ng/ml/.
http://tinyurl.com/65nn8km
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Dzięki wielkie :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1Biochemiczna deterioracja
inagiel
4wznowa biochemiczna
Polangmar


Discussion entries: 11





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wznowa biochemiczna


Explanation:
Dużo rzadziej nawrót biochemiczny.

Zależność pomiędzy wznową biochemiczną (wzrost PSA) a...
http://tinyurl.com/5s6sega

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2011-09-11 15:26:24 GMT)
--------------------------------------------------

Wielu autorów uważa, że podstawę rozpoznania wznowy biochemicznej stanowi dwukrotne oznaczenie stężenia PSA powyżej 2 ng/ml/.
http://tinyurl.com/65nn8km

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1652
Grading comment
Dzięki wielkie :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  EWA BROZYNA: 100% tak
1 hr
  -> Dziękuję.:)

disagree  inagiel: Kompletnie mylne tlumaczenie. Nie radzilabym uzyc tego zwrotu z powodu nadmieniomyn w dyskusji.
2 days 10 hrs
  -> Tłumaczenie jest stuprocentowe poprawne - dziękuję jednak za komentarz.

1 day 22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
Biochemiczna deterioracja


Explanation:
Failure nie znaczy wznowa ale upadek. W tym knotekscie chodzi o pogarszajacy sie stan biochemicznych odczynnikow pomiarowych.

inagiel
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Ani jednego wystąpienia w kontekście nowotworów prostaty: http://tinyurl.com/64d7cgh . Poza tym na pewno nie chodzi tu o stan odczynników(???).
2 hrs
  -> Moje przetlumaczenie jest w 100% prawidlowe w kontekscie podanym przez pytajacego. Nie zauwazylam aby pytajacy prosil o streszczenie sensu. Przetlumaczenie podane przez Polangmar jest nie wlasciwe.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search