boggy feeling skull

Polish translation: uczucie chełbotania przy palpacji kości czaszki

12:52 Jul 13, 2012
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / medical notes
English term or phrase: boggy feeling skull
Notaki medyczne dotyczące urazu głowy na skutek upadku dziecka ze schodów:


the description is of a large swelling R temple, boggy feeling skull
laskova
Poland
Polish translation:uczucie chełbotania przy palpacji kości czaszki
Explanation:
ew. chełboczący obrzęk

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2012-07-14 19:05:41 GMT)
--------------------------------------------------

uczucie chełbotania na powierzchni świadczy o krwiaku np. podokostnowym wypełnionym płynną krwią, chyba, że chodzi o wgłobienie czaszki po złamaniu, ale czy wtedy boggy?
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1uczucie chełbotania w czaszce
Błażej Rychlik
3uczucie chełbotania przy palpacji kości czaszki
Piotr Sawiec
3 -1uczucie płynu w głowie
clairee


Discussion entries: 2





  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
uczucie płynu w głowie


Explanation:
"boggy" in medicine http://wiki.answers.com/Q/What_does_boggy_mean_in_the_medica...

ex.: "Boggy skin can best be described as feeling as though it's filled with fluid."

"bogginess" in medicine:
http://medical-dictionary.thefreedictionary.com/bogginess

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-07-13 17:18:59 GMT)
--------------------------------------------------

"uczucie płynu w głowie":

http://www.google.pl/webhp#hl=pl&sclient=psy-ab&q="uczucie p...

clairee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Piotr Sawiec: nie da się w czaszce wyczuć chełbotania, jak czaszka chełbocze, to jest wypełniona płynem, ergo mózg się rozpłynął, a pacjent nie ma prawa żyć
1 day 1 hr
  -> owszem, moja propozycja jest dosyc niesmiala, zarowno ze wzgl. na "skull", jak i watpliwosc, czy to odczucie pacjenta, czy obserwacja badajacego, thx for comment

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
uczucie chełbotania w czaszce


Explanation:
propozycja

Błażej Rychlik
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 355

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariusz Kuklinski: Kiedy płynu jest bardzo dużo, do symptomów dochodzi objaw chełbotania..., wzburzona w badaniu palpacyjnym fala płynu uderza przez skórę brzucha w odpowiednio ustawioną dłoń lekarza; http://tinyurl.com/6w6ucwb
17 hrs

disagree  Piotr Sawiec: nie da się w czaszce wyczuć chełbotania, jak czaszka chełbocze, to jest wypełniona płynem, ergo mózg się rozpłynął, a pacjent nie ma prawa żyć
22 hrs
  -> Fakt, wyraziłem się nieprecyzyjnie - miałem na myśli coś przypominającego Pańską propozycję.

agree  Polangmar: uczucie chełbotania przy palpacji kości czaszki - może objawy chełbotania przy palpacji kości czaszki
1 day 32 mins
  -> Tu chodzi o subiektywne odczucie lekarza, nie pacjenta. Przy niektórych schorzeniach również wrażenia pacjenta mogą być podobne. // Niekoniecznie - chełbotanie jest wyczuwane przez lekarza, nie przez dziecko, które spadło ze schodów.

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uczucie chełbotania przy palpacji kości czaszki


Explanation:
ew. chełboczący obrzęk

--------------------------------------------------
Note added at 1 day6 hrs (2012-07-14 19:05:41 GMT)
--------------------------------------------------

uczucie chełbotania na powierzchni świadczy o krwiaku np. podokostnowym wypełnionym płynną krwią, chyba, że chodzi o wgłobienie czaszki po złamaniu, ale czy wtedy boggy?

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1189
Grading comment
Bardzo dziękuję za pomoc :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search