emphasis

Polish translation: ton/interpretacja/ nacisk

16:46 Oct 27, 2013
English to Polish translations [PRO]
Medical (general)
English term or phrase: emphasis
Proste zdanie, a nic mi nie przychodzi do glowy
Copy of a medical report
'Please read through the report very carefully and check that there are no errors, of fact or of emphasis'.
Help, please
MonikaSojka
United Kingdom
Polish translation:ton/interpretacja/ nacisk
Explanation:
wszystko zalezy od tego, jak zrobisz cale zdanie...
Selected response from:

Joanna Carroll
United Kingdom
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1ton/interpretacja/ nacisk
Joanna Carroll
2zaakcentowanie, podkreślenie
yastee


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ton/interpretacja/ nacisk


Explanation:
wszystko zalezy od tego, jak zrobisz cale zdanie...

Joanna Carroll
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 215
Grading comment
Thanks

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabela Szczypka: Mnie wychodzi błąd rzeczowy vs. błąd interpretacyjny / oceny
3 hrs
  -> Bo właśnie. Dziękuję.

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
zaakcentowanie, podkreślenie


Explanation:
...że nie ma błędów ani co do faktów, ani co do ich zaakcentowania (podkreślenia).

Przykład:
Pacjentka jest głucha na oba uszy.
W raporcie jest, że jest głucha szczególnie na prawe ucho.
Nie jest to błąd co do faktu - bo faktycznie jest głucha na prawe - ale co do podkreślenia, wyróżnienia tej okoliczności.

Przykład 2: W raporcie jest informacja, że pacjent nie toleruje jakiejś substancji np. cukru, a fakt jest taki, że poziom nietolerancji jest niewielki i może zjeść raz na dobę np. słodzony jogurt, byleby się tylko cukrem nie objadał (np. przeciwwskazane słodycze), bo mu się pogorszą wyniki.

yastee
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search