physiologic flow void

Polish translation: ubytek przepływowy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:physiologic flow void
Polish translation:ubytek przepływowy
Entered by: Lucyna Długołęcka

07:08 May 10, 2018
English to Polish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / diagnostyka obrazowa
English term or phrase: physiologic flow void
"Physiologic flow void is present within the cervical of Willis"
Pacjent ma guza mózgu. Oryginał tekstu amerykański.
Lucyna Długołęcka
Poland
ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)
Explanation:
Inna wersja tłumaczenia (w stosunku do tej, którą podał Robert). W źródle podane w to jeszcze w cudzysłowie, ale wydaje mi się, że ten termin można już spokojnie stosować. Chodzi o zmniejszenie intensywności sygnału spowodowane przepływem krwi. Można dopowiedzieć, że odpowiada to przepływowi fizjologicznemu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień   6 godz. (2018-05-11 13:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Fizjologicznemu, czyli prawidłowemu. Jeśli przepływ jest nieprawidłowy, to ten ubytek się zmienia lub zanika w ogóle.
Selected response from:

Marcin Pustkowski
Poland
Grading comment
Dziękuję wszystkim, decyduję się na tę wersję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)
Marcin Pustkowski
2 +1fizjologiczny ubytek sygnału
Robert Foltyn


Discussion entries: 4





  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
fizjologiczny ubytek sygnału


Explanation:
Znajdziesz np. tu:
http://www.dbc.wroc.pl/Content/1748/z21.pdf

Robert Foltyn
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 337

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Frank Szmulowicz, Ph. D.
2 hrs

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ubytek przepływowy (odpowiadający prawidłowemu przepływowi krwi)


Explanation:
Inna wersja tłumaczenia (w stosunku do tej, którą podał Robert). W źródle podane w to jeszcze w cudzysłowie, ale wydaje mi się, że ten termin można już spokojnie stosować. Chodzi o zmniejszenie intensywności sygnału spowodowane przepływem krwi. Można dopowiedzieć, że odpowiada to przepływowi fizjologicznemu.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień   6 godz. (2018-05-11 13:59:50 GMT)
--------------------------------------------------

Fizjologicznemu, czyli prawidłowemu. Jeśli przepływ jest nieprawidłowy, to ten ubytek się zmienia lub zanika w ogóle.

Example sentence(s):
  • W MR należy podejrzewać zakrzepicę zatok żylnych, jeżeli zanikł „ubytek przepływowy” (flow void). Potwierdzenie uzyskujemy, jeżeli znajdziemy właściwy skrzep. Prawidłowy, ale zwolniony przepływ krwi może czasami powodować występowanie w

    https://radiology.pl/aktualnosci/zakrzepica-zyl-ciemieniowych/
Marcin Pustkowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1066
Grading comment
Dziękuję wszystkim, decyduję się na tę wersję.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search